Itinerari d'educació ambiental : petjades a Comes de Rubió
Monteixo (Grup de recerca)
Girós Sorribes, Marc
Puig Guerra, Santi
Sáez Almendros, Sara
Boada, Martí, 1949-
Garcia-Orellana, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
Rieradevall, Joan
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Data: 2008
Descripció: 123 p.
Resum: El Parc Natural de l'Alt Pirineu (PNAP) va ser creat l'any 2003. A causa de la seva recent creació, manca el desenvolupament de moltes de les seves àrees. Actualment, el parc està creant una xarxa d'itineraris d'Educació Ambiental (EA). Per aquesta raó, és interessant dedicar aquest treball al disseny d'un itinerari d'EA a la zona de Comes de Rubió, situada dins l'àmbit territorial del PNAP. L'objectiu principal del present projecte és l'elaboració d'aquest itinerari amb els recursos necessaris per tal que sigui implementable d'una manera immediata. Per tal d'analitzar la viabilitat de l'itinerari s'ha aplicat el protocol de valoració dissenyat pel grup Edukamb. La puntuació que s'ha obtingut ha estat 61 sobre 100, fet que indica que l'itinerari és viable tot i que compta amb algunes mancances. S'ha constatat que les condicions de l'itinerari són idònies per poder ser visitat pel públic en general, entre altres coses per la forma circular de l'itinerari, per tenir 3 km de recorregut i per disposar d'una gran varietat d'aspectes d'interès. En el disseny de l'itinerari s'ha definit el recorregut, s'han determinat els elements d'interès, s'han proposat 5 parades, s'han dissenyat els materials pedagògics, s'ha definit la situació de la senyalització i s'han proposat correccions per a les mancances detectades en el protocol, entre altres, una millora en l'accessibilitat al punt d'inici i la construcció de passeres en els punts potencialment erosionables. Les principals pautes a seguir a l'hora d'elaborar el material pedagògic han estat la integració de l'aspecte social amb el natural i la promoció de la sensibilització envers el medi ambient.
Resum: El Parc Natural de l'Alt Pirineu (PNAP) se creo el año 2003. Debido a su reciente creación, carece de desarrollo en muchas de sus áreas. Actualmente, el parque está creando una red de itinerarios de Educación Ambiental (EA). Por esta razón, es interesante dedicar este trabajo al diseño de un itinerario de EA en la zona de Comes de Rubió, situada dentro del ámbito territorial del PNAP. El objetivo principal del presente proyecto es la elaboración de este itinerario con los recursos necesarios para que sea implementable de una manera inmediata. Con tal de analizar la viabilidad del itinerario se ha aplicado el protocolo de valoración diseñado por el grupo Edukamb. La puntuación que se ha obtenido ha sido de 61 sobre 100, hecho que indica que el itinerario es viable aunque cuenta con algunas carencias. Se ha constatado que las condiciones del itinerario son idóneas para poder ser visitado por el público en general, entre otras cosas, por la forma circular del itinerario, por tener 3 km de recorrido y por disponer de una gran variedad de aspectos de interés. En el diseño del itinerario se ha definido el recorrido, se han determinado los aspectos de interés, se han propuesto 5 paradas, se han diseñado los materiales pedagógicos, se ha definido la situación de la señalización y se han propuesto correcciones para las carencias detectadas en el protocolo, entre otras, una mejora en la accesibilidad al punto de inicio i la construcción de pasaderos en los puntos potencialmente erosionables. Las principales pautas a seguir para elaborar el material pedagógico han sido la integración del aspecto social con el natural y la promoción de la sensibilización hacia el medio ambiente.
Resum: The Parc Natural de l'Alt Pirineu was created in 2003. Due to his recent creation, it lacks in the development of many of his areas. Nowadays, the park is creating a net of environmental education (EE) itineraries. For this reason, it's interesting to devote this project to an EE itinerary design in Comes de Rubió, situated in the PNAP territory. The main objective of this project is the development of this itinerary with the necessary resources to achieve his immediate implementation. With the aim of analyse the viability of the itinerary, the protocol designed by the Edukamb group has been applied. The punctuation obtained has been 61 over 100, fact which indicates that the itinerary is viable even though it has some lacks. It has been confirmed that the itinerary conditions are suitable to allow the visit of all kind of public, among other things, because of the circular shape of the itinerary, because it has 3 km of route and because it has a wide range of interesting aspects. In the design of the itinerary, the route has been defined, the interesting aspects have been determined, 5 stops has been proposed, the pedagogical materials have been designed, the signposting location has been defined and some corrections have been proposed as a result of the lacks detected in the protocol. Among others, the corrections are the improvement of the initial point accessibility and the construction of footbridges in the potentially erosionable areas. The main guidelines to follow for the pedagogical material design have been the integration of the social and natural aspects and the promotion of the environmental sensitization.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la facultat i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Ciències Ambientals [2501915]
Col·lecció: Facultat de Ciències. Projectes i treballs de final de carrera. Ciències ambientals
Document: Treball final de grau
Matèria: Itineraris de la natura ; Parc Natural de l'Alt Pirineu ; Educació ambiental ; Metodologia ; Catalunya



Annex Criteris Rec. Camins
53 p, 2.5 MB

17 p, 1.0 MB

Annex MTS part 1
28 p, 8.6 MB

Annex MTS Part 2
36 p, 3.5 MB

Annex pautes d'edició
21 p, 4.4 MB

Projecte final de carrera
(Part 1)

51 p, 10.0 MB

Projecte final de carrera
(Part 2)

40 p, 8.0 MB

Projecte final de carrera
(Part 3)

3 p, 5.2 MB

Projecte final de carrera
(Part 4)

7 p, 8.4 MB

Resum del projecte final de carrera
8 p, 1.2 MB

Projecte final de carrera
(Part 5)

22 p, 520.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències. TFM

 Registre creat el 2009-07-15, darrera modificació el 2022-07-16



   Favorit i Compartir