Abstract:
|
El problema que es planteja en aquest projecte està ambientat en el transport ferroviari. Concretament ens centrarem en el tràfic dins de les estacions. A cada estació hi ha un CCT (Centre de Control de Tràfic) des d’on es visualitza i controla el moviment dels trens. En una estació hi ha diferents objectius per complir. El més important és la seguretat, ja que no es pot deixar de complir en cap cas. Un altre objectiu molt important és l’eficiència. Els trens s’han de desplaçar dins de l’estació gastant el mínim temps possible. Aquest projecte té com a missió optimitzar l’eficiència. Durant el recorregut del tren a l’estació, aquest s’aturarà en algun estacionament o si troba un senyal en vermell. El CCT reserva els circuits de via per on ha de circular el tren, i posa les agulles en la posició correcta. Actualment, la persona encarregada del CCT selecciona manualment l’itinerari que ha de seguir el tren. Això pot causar molts errors i problemes de seguretat, així com pèrdua de temps. Per això es fa un paral·lelisme entre l’estació de tren i una xarxa de comunicacions, on l’estació és un graf i els circuits de via són els nodes. I com si fos una xarxa, s’aplica un algorisme d’encaminament per a cercar el camí més curt entre dos punts. Una condició pròpia dels trens, un cop estan seguint un camí, és que no poden tornar enrere en aquella mateixa ruta. És a dir, que els trens poden circular per totes les vies en els dos sentits, però no poden circular en els dos sentits en un mateix trajecte. Això planteja una restricció. Per a implementar l’aplicació és necessari utilitzar un llenguatge de programació. S’ha escollit un llenguatge orientat a objectes, pels avantatges que proporciona. Java és la plataforma ideal per complir els objectius. |