Abstract:
|
El projecte parteix de la situació energètica actual posant èmfasi a la tendència d’augment deconsum i als tipus de recursos utilitzats. Concretament s’estudia el cas de la societatcatalana i en especial de l’activitat d’ensenyament, mostrant la necessitat d’aconseguir una major conscienciació en temes energètics.Amb aquesta motivació es presenta en aquest estudi el cas concret del disseny per l’adaptació d’una instal·lació a l'Institut d'Educació Secundària Francesc Ferrer i Guàrdia(IESFFG) amb l’objectiu d’aconseguir un ús més racional d’una part de l’energia necessàriaper l’activitat que s’hi du a terme. A més, es vol reduir el consum energètic emprat en el seufuncionament, aconseguint així que una part d’aquest consum procedeixi de fonts d’energiesrenovables i afavorint el compliment de normatives vigents relacionades amb instal·lacions similars.Per fer tot això, inicialment es realitza una auditoria energètica i un anàlisi d’usuaris del’IESFFG que permeten identificar les mancances en relació a un ús energètic eficient i responsable. A partir d’aquesta auditoria es realitza a continuació un estudi d’alternatives de millora. Tenint en compte els plantejaments inicials i les circumstàncies pròpies de l’IESFFG, s’exposa una proposta final d’un Pla Energètic orientat a transmetre conceptes de consum i aprofitament energètics als seus usuaris, afavorint així una major conscienciació energètica.Finalment, el projecte inclou la valoració econòmica i ambiental. |