Abstract:
|
El present projecte té com a objectiu realitzar un avantprojecte que consisteix en un primer
estudi de viabilitat d’un nou tipus de canvi de velocitats per a vehicles pesants (camions,
tractors agrícoles, màquines d’obres públiques i similars) en base a realitzar el dimensionament dels principals elements de transmissió i explorar una disposició constructiva.
Es tracta d’un canvi de marxes de conducció automàtica o semiautomàtica, monocomandada per totes les marxes.
La seva construcció permet desenvolupar canvis de velocitats amb un nombre elevat de marxes.
El canvi es construeix sobre quatre eixos paral·lels, dos d’ells coaxials, disposats en forma triangular. Aquesta disposició permet una construcció molt compacta.
En aquest nou canvi de velocitats se suprimeix l’embragatge clàssic i llur comanda, equipant
l’arbre primari del canvi amb tres embragatges de discs múltiples amb accionament hidràulic.
La comanda semiautomàtica, amb els seus servosistemes hidràulics controlats electrònicament, acoblarà l’embragatge de discs múltiples adient per a cada “gamma de velocitats”. |