Abstract:
|
L'Agència Catalana de l’Aigua és una empresa pública adscrita al Departament de Medi
Ambient i Habitatge que té competències pel que fa al cicle integral de l'aigua; en aquest
àmbit una de les tasques desenvolupades per l'Agència és la inspecció de tot allò relacionat
amb el sanejament, l'abastament i intervenció en el domini públic hidràulic (rius, rieres i
torrents); aquesta feina d’inspecció no es duu a terme en un lloc de treball físic concret, sinó
que es desenvolupen un seguit de tasques i cadascuna en un lloc de treball diferent;
l'objectiu d'aquest projecte consisteix en la redacció del manual de prevenció de riscos
laborals de les tasques d'inspecció al domini públic hidràulic (assimilant cadascuna a un lloc
de treball) que es duen a terme a l'Agència Catalana de l'Aigua.
Per realitzar aquesta avaluació dels riscos s'ha pres com a referència els criteris marcats a
la Guia d'Avaluació de Riscos per a peites i mitjanes empreses de la Direcció General de
Relacions Laborals del Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya. Segons
aquesta guia el procediment que s'ha de dur a terme per l'avaluació de riscos ha de estar
dividit en 3 passos clarament diferenciats: la identificació dels riscos existents, l'avaluació
d’aquests riscos detectats i la planificació de l'activitat preventiva per evitar, reduir o
controlar els riscos avaluats.
A la pràctica s'han realitzat visites de camp, acompanyats pels treballadors, per conèixer
totes les tasques que es desenvolupen i, com a resultat de la identificació i avaluació dels
riscos derivats d'aquestes tasques, s'han obtingut unes instruccions de treball que pretenen
recollir de manera clara i senzilla la forma més segura de treballar, atès que es lliurarà un
exemplar als treballadors del departament d'inspecció que amb més o menys freqüència
realitzen aquestes tasques. |