Abstract:
|
El present projecte descriu el procés d’implantació i de verificació d’un mètode de recerca i d’anàlisi de defectes presents en pintures, utilitzat actualment a la planta de Dupont de Wuppertal (Alemanya), a la planta de Dupont de Polinyà. El mètode permet determinar la presència de defectes, concretament Cràters i Insinuacions en pintures, definits com a un defecte que genera molts problemes quan apareix en el sector de les pintures d’automoció.Posteriorment, una vegada verificat el mètode es provaran dues fabricacions de vernissos produïdes a “Dupont Polinyà”, que presentaven defectes a la línia dels clients (Seat i Opel), originats durant el procés de producció. Finalment es realitza un estudi correctiu, basat amb la incorporació d’additius per disminuir la presència de Cràters, amb un resultat d’acceptació correcte de les solucions plantejades, per reincorporar els vernissos a la línia d’aplicació.Per implantar el mètode s’ha estudiat primer el mètode de Dupont Wuppertal, caracteritzant els paràmetres comuns i resolent les deficiències operatives de l’equipament per la implantació. El nou mètode consisteix en aplicar un producte problema amb un robot aerogràfic - electrostàtic sobre 6 xapes amb una imprimació estandaritzada (Coil Coating), per tal de visualitzar i valorar posteriorment, la presència de defectes sobre la superfície d’aquestes xapes (previ establiment d’uns estàndards visuals de cada defecte).S’ha habilitat doncs un robot amb una pistola electrostàtica, un suport constituït per dues xapes, una estufa específica i buscats tots els instruments necessaris per complir amb les especificacions requerides pel mètode.El procediment seguit per implantar el mètode ha estat primer una validació de l’equipament utilitzat, per comprovar la correcció del mètode s’ha utilitzat un vernís estandarditzat fabricat a Dupont Wuppertal, que ens ha permès observar que els equips utilitzats per si sols, no són cap font de generació de defectes dins de la pintura.El pas següent, la cerca de solucions, ha estat provar els dos vernissos problemàtics tal qual respecte el mateix vernís amb una correcció plantejada pel departament tècnic de Dupont, sent comparats amb un segon estàndard, que ha estat comprovat, per descartar que l’origen dels defectes és l’equipament. La valoració dels resultats s’ha efectuat amb un mètode estadístic efectuant un contrast d’hipòtesi entre les diferents proves, assignant un valor de la confiança per poder discriminar, acceptant-se amb seguretat els resultats obtinguts.Finalment s’han produït a la planta de Dupont 1.000 kg i posteriorment 5.000 kg, d’un dels vernissos amb la correcció, han estat validats amb el mètode i aplicats a la línia d’aplicació. |