Abstract:
|
Aquesta tesina planteja l’anàlisi i quantificació del comportament estacional del trànsit a les vies catalanes per a poder establir una classificació de la xarxa, agrupant aquelles carreteres que segueixin pautes de variació de la circulació similars, de forma que els resultats obtinguts siguin aplicables al model de previsió de demanda futura del trànsit del SIMCAT.A partir de les intensitats horàries proporcionades pels aforaments permanents del país, es defineixen i calculen una sèrie d’indicadors amb els quals s’avaluen les variacions temporals del trànsit, ja siguin de períodes diari, setmanal o anual. Mitjançant l’aplicació de certs mètodes d’anàlisis multivariant sobre aquests indicadors, es pot obtenir la classificació final. La importància d’aquests mètodes radica en què ells mateixos constitueixen la justificació necessària per a garantir la idoneïtat dels resultats finals.Un cop obtinguda la classificació, s’analitza la mateixa per a caracteritzar els comportaments estacionals dels diferents tipus de vies que es poden presentar i extreure els valors representatius de cadascun que seran útils per al model de demanda. Finalment, també es calculen, com a caracteritzacions addicionals, per una banda, la corba característica d’intensitats horàries de cada un dels grups establerts i, per una altra, uns coeficients de relació directa entre aforaments de cobertura i permanents. |