Title:
|
Proposta metodològica per afavorir el treball en equip en assignatures que contenen la realització de projectes de disseny d'enginyeria
|
Author:
|
Forcada Matheu, Núria
|
Other authors:
|
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca; Universitat Politècnica de Catalunya. |
Resum:
|
Aquest projecte ha tingut com a finalitat principal impulsar un aprenentatge més efectiu dels alumnes en assignatures que, impartides en una modalitat semipresencial a les escoles de Terrassa i Manresa, comporten la realització d’un treball de curs amb un alt contingut de disseny. A més a més, paral·lelament es contribueix a millorar el rendiment acadèmic de l'estudiant, en el marc de la millora global de la docència i de l'aprenentatge a la UPC amb un horitzó d'aproximació als elements que conformen l’Espai Europeu d’Educació Superior.
En el context de semipresencialitat, es pretén fomentar l'aprenentatge cooperatiu i donar solució als problemes comunicatius existents a nivell d’intercanvi d’opinions, valoracions i formulació de dubtes vinculats amb el disseny, etc.
En aquest projecte, doncs, s’ha creat una metodologia de treball que permet intercanviar informació gràfica (per exemple en format Autocad) a partir de les aplicacions ja incloses en la plataforma virtual Atenea (campus virtual de la UPC).
Aquest projecte es basa principalment en tres objectius principals:
1. Millorar l'intercanvi d'informació entre alumnes d’un grup i entre els alumnes i el professor mitjançant el desenvolupament de protocols.
2. Fomentar l’aprenentatge cooperatiu mitjançant la integrar d’eines d’interacció instantània per Internet.
3. Adaptar l’assignatura de "Complexos Industrials" al procés de convergència a l’EEES. L'activitat ha estat desenvolupada al quadrimestre de tardor 2008-2009 i la metodologia ha estat implantadas a l'assignatura Complexos Industrials d'Enginyeria en Organització Industrial de la ETSEIAT i de la EUPM. |
Resum:
|
The aim of this project was to promote an effective learning in blended learning courses using group-based learning to develop a design project. It also contributes to improve the academic results of the students and the implementation of the European Space for Higher Education.
Taking into account the characteristics of blended learning, the project promotes the cooperative learning and solve the communcation problems such as the exchange of opinions, evaluations, design doubts, etc among students and between students and instructors.
Therefore, a methodology and protocol to exchange graphical information (i.e. Autocad) from the existing Atenea tools (UPC virtual Campus) is created.
The specific objectives are:
1. To improve the exchange of information among students and between students and instructors by creating protocols.
2. To promote the cooperative learning by integrating syncronous and asyncronous tools.
3. To adapt the "Industrial Plants" course to the European Space of Higher Education. The methodology has been implemented and tested in 2008-2009 course with the students of Industrial Scheduling of ETSEIAT and EUMP from UPC. |
Publication date:
|
2011-01-28 |
Subject (UDC):
|
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
Subject(s):
|
Ensenyament universitari -- Ensenyament assistit per ordinador Aprenentatge--Treball en equip |
Rights:
|
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/) |
Pages:
|
20 p. |
Document type:
|
Report |
Collection:
|
Els ajuts de l'AGAUR;2007MQD00020
|
Share:
|
|