Resum:
|
Aquest projecte és continuació dels projectes "Aula Matemàtica, un projecte per a la millora de l'aprenentatge de les
Matemàtiques a la UAB", primera i segona part, Ref 2003MQD 00030 i Ref 2006MQD00072, els quals han permès
identificar els problemes i oferir als estudiants de primer curs d'algunes titulacions pilot de Ciències de la UAB una
plataforma d'autoaprenentatge que han valorat positivament. Es tracta d'una base de dades de problemes de resposta
tancada, accessible per internet, que permet als estudiants practicar pel seu compte, autoevaluar-se i també al seu
professor posar-los-hi un examen i controlar el temps de pràctica dels estudiants.
L'aprenentatge de les Matemàtiques requereix l'automatització de certes tècniques de caire, per exemple, manipulatiu,
per a l'adquisició de la qual és imprescindible un treball repetitiu d'entrenament de l'estudiant. Es tracta de proporcionar
material interactiu que permeti aquest entrenament, al ritme de l’estudiant, de manera autònoma, no presencial i
atractiva per a les noves generacions; però alhora oferir suport presencial quan sigui necessari.
L'enorme diversificació observada en la formació inicial dels estudiants, amb la convivència de diferents vies de
batxillerat en moltes titulacions de ciències, provoca una dificultat d'adaptació de les assignatures de primer curs. Es
requereix per tant una major tutorització dels estudiants i oferta d'eines i material complementari per al treball individual.
El projecte actual té com a objectius l'elaboració de més material i la classificació d'aquest per permetre l'adaptació de
la plataforma a un major nombre d'assignatures i la millora de l'accessibilitat i la gestió d'aquesta plataforma. |
Resum:
|
This project is the third part of the projects “Mathematics Aula, a tool to improve the learning of Mathematics at
UAB”, first part and second part, which tried to identify the learning difficulties in Mathematics at University
and provided first year undergraduate students with an auto-learning platform. The platform consists of a
database of multiple-choice exercises, that the students can use via internet to practice, self-evaluate or take
exams. The platform gives also the logins of each student.
The learning of some mathematical skills requires to automate certain techniques, which is impossible to
acquire without doing repetitive exercises. The project gives an interactive and attractive way to do this
training, at each student's pace and to offer him/her a support if necessary.
Due to the enormous heterogeneity of the mathematics background of the students arriving to Science and
Engineering Faculties, it is difficult to achieve their adaptation to the Univesity. Therefore more tutorials and a
larger offer of tools to help their individual work are needed.
The present project aims to increase the number of exercises and classify them to allow the use of the database in more courses and
by more students, and also to improve the accessibility and the management of the platform. |