dc.contributor |
Carrera, Xavier |
dc.contributor |
Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social |
dc.contributor.author |
Fernández Rodrigo, Laura |
dc.date |
2015-11-26T09:56:35Z |
dc.date |
2015-11-26T09:56:35Z |
dc.date |
2015 |
dc.identifier |
http://hdl.handle.net/10459.1/49067 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10459.1/49067 |
dc.description |
Recents investigacions demostren que la implementació de les tauletes digitals a les
aules dels diferents nivells educatius proporcionen una millora en el rendiment
acadèmic dels alumnes. El Departament d’Ensenyament promou des de l’any 2013 l’ús
de les tauletes digitals als centres d’educació primària i secundària de Catalunya a
través de la iniciativa mSchools. Amb aquest motiu, l’objectiu principal de la present
investigació és “estudiar l’ús educatiu que se’n fa de les tauletes digitals a les aules dels
centres d’educació primària i secundària de Catalunya”. La investigació s’emmarca dins
el paradigma interpretatiu, es realitza a través d’una metodologia qualitativa i s’utilitza
l’entrevista semi-estructurada com a tècnica de recollida d’informació. Es realitzen un
total de 29 entrevistes als diferents col·lectius de la comunitat educativa (equip directiu,
coordinadors TIC, equip docent, alumnes i famílies) dels 5 centres de Catalunya
participants: 2 escoles de primària, 1 institut i 2 escoles-institut. Es realitza l’anàlisi de
les entrevistes i es presenten els resultats a dos nivells: a nivell de centres educatius i a
nivell de col·lectius de la comunitat educativa. L’estudi demostra que la tauleta digital és
una eina de treball que s’utilitza amb més o menys freqüència depenent del centre i de
l’etapa educativa per assolir diferents finalitats. S’utilitza tant per a produir contingut
multimèdia i d’ofimàtica a través d’aplicacions de productivitat com per accedir i
compartir contingut a la xarxa. L’ús de la tauleta digital en tots els casos produeix un
canvi funcional però no en tots significa un canvi pedagògic. Per a futures
investigacions, es proposa analitzar estratègies pedagògiques per a la integració de les
tauletes digitals, comparar diferents models d’implementació de tauletes digitals i
comparar les possibilitats educatives de diferents dispositius tecnològics. |
dc.description |
Recent research shows that tablet implementation at classrooms of the different
educational levels provides an improvement in the academic performance of students.
Since 2013, the “Departament d’Ensenyament” promotes the usage of digital tablets in
primary and secondary schools in Catalonia through the mSchools initiative. Due to this
reason, the main objective of the current research is to "study the educational use of
digital tablets at classrooms of primary and secondary schools in Catalonia". The
research is part of the interpretive paradigm, it is performed through a qualitative
methodology and it is used semi-structured interview as a technique for collecting
information. A total of 29 interviews are carried out to different groups of the educational
community (management team, ICT coordinators, teachers and professors, students
and families) of the 5 participating centres of Catalonia: 2 elementary schools, 1 high
school and 2 primary and secondary schools. The analysis of the interviews is
performed and the results are presented at two levels: at school level and at group level
of the educational community. The study shows that digital tablet is a tool which is usedmore or less often depending on the school and the educational stage in order to
achieve different purposes. It is used for office and multimedia production using
productivity applications, likewise to access and share content on the network. The
usage of digital tablets in all cases produces a functional change, however, not always it
means a pedagogical change. For further research, it is proposed to analyse
pedagogical strategies for the integration of tablets, to compare different models of
implementation of tablets and to compare the educational possibilities of different
technological devices. |
dc.language |
cat |
dc.rights |
cc-by-nc-nd |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Tauleta digital |
dc.subject |
TIC |
dc.subject |
Educació |
dc.subject |
M-learning |
dc.subject |
Internet i educació |
dc.subject |
Tecnologia educativa |
dc.title |
La tauleta digital com a eina educativa als centres d'educació primària i secundària de Catalunya |
dc.type |
masterThesis |