dc.contributor.author |
Tahull Fort, Joan |
dc.contributor.author |
Montero, Iolanda |
dc.contributor.author |
Molina, Fidel |
dc.date |
2017-05-03T10:40:27Z |
dc.date |
2017-05-03T10:40:27Z |
dc.date |
2016 |
dc.identifier |
2014-3567 |
dc.identifier |
http://hdl.handle.net/10459.1/59570 |
dc.identifier |
https://doi.org/10.17583/hse.2016.1718 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10459.1/59570 |
dc.description |
La Modernitat s’inicia al segle XV i cristal·litza al XIX amb unes característiques molt concretes. Aquest període es caracteritza per l’ús de la raó com a element prioritari en l’organització de les diverses institucions socials. També van aparèixer destacats corrents liberals. El procés de modernització tingué moltes dificultats per consolidar-se en les escoles espanyoles al llarg del segle XIX. Aquest article pretén mostrar algunes d'aquestes dificultats: inversions minses, equipaments educatius deficients, alt nombre d'analfabets, consideració social del mestre negativa... La investigació mostra la institució educativa en un context més ampli: històric, social i cultural. Massa vegades s'ha presentat l'escola com una institució aïllada i isolada, separada d'allò que s'esdevé fora de l'aula. També, s'interpretaa partir dels elements socials i culturals més significatius.Aquesta visió ens obrirà a noves perspectives per comprendre l'educació del segle XIX. Unes elits molt rellevants i amplis sectors de la societat valoraven negativament la Modernitat i els corrents liberals; també, aquesta visió la tenien de totes les aportacions modernes i liberals per transformar les escoles. |
dc.language |
spa |
dc.publisher |
Hipatia Press |
dc.relation |
Reproducció del document publicat a https://doi.org/10.17583/hse.2016.1718 |
dc.relation |
Social and Education History, 2016, vol. 5, núm. 1, p. 26-51 |
dc.rights |
cc-by (c) Tahull et al., 2016 |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Poder |
dc.subject |
Societat |
dc.subject |
Racionalitat |
dc.subject |
Escola |
dc.title |
Segle XIX. Esperances i fracassos de la modernitat a l’educació. Situació d’Espanya |
dc.type |
article |
dc.type |
publishedVersion |