To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/5386

Anàlisi de les estratègies de càlcul mental que utilitzen els alumnes a l'hora de resoldre càlculs de suma, resta, multiplicació i divisió
Vila Cortés, Clara
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes; Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Innovació en Didàctiques Específiques
Curs 2016-2017 La present recerca té com a finalitat identificar com calculen mentalment nens i nenes de 6è d’Educació Primària d’una escola pública de Catalunya que no se’ls ha ensenyat, des de l’escola, l’algoritme tradicional per resoldre càlculs. Per aconseguir aquest propòsit s’ha analitzat detalladament les estratègies emprades pels alumnes a l’hora de resoldre mentalment operacions de suma, resta, multiplicació i divisió. La metodologia utilitzada ha sigut majoritàriament qualitativa tot i que també s’han analitzat dades quantitativament. S’han obtingut dades a través de gravacions on els alumnes resolen els càlculs proposats a partir d’un qüestionari oral. A partir dels resultats obtinguts s’ha determinat que la gran majoria dels alumnes realitzen càlculs mitjançant estratègies diverses de càlcul mental i tenen l'habilitat d'argumentar i justificar la metodologia utilitzada per resoldre'ls. Tutor/a: Isabel Sellas i Ayats
-Càlcul mental
-Escolars
-Algorismes
-Estratègies d'aprenentatge
Tots els drets reservats
Research/Master Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters