dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Resistència de Materials i Estructures a l'Enginyeria |
dc.contributor |
Velázquez Ameijide, Joan |
dc.contributor.author |
López Vilalta, Aitor |
dc.date |
2011-01-12 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/11007 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Disseny i construcció de vehicles |
dc.subject |
Vehicles -- Design and construction |
dc.subject |
Vehicles -- Disseny i construcció |
dc.title |
Disseny d'un car-cross de competició |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
En el present projecte es pretén dissenyar un car-cross apte per a competicions oficials.
Inicialment, s’intenta situar el lector en l’àmbit del car-cross comentant
algunes de les seves característiques més rellevants així com la normativa
que ha de complir.
Tot seguit, s’enumeren totes les especificacions tècniques que regula la Real
Federació Espanyola d’Automobilisme (RFEDA) per aquest tipus de vehicles, ja que el nostre disseny haurà de ser apte per a participar en competicions oficials.
Seguidament, es proposen quines son les possibles alternatives als
diversos sistemes que composen el car-cross, i de les possibles solucions se
n’escull una tenint en compte la normativa.
També s’ha realitzat una planificació de les tasques a realitzar en el vinent
PFC 2 mitjançant un diagrama de Gantt on es representa el temps que es dedicarà a cada una de les tasques per al disseny del car-cross.
I per últim, es realitza un pressupost aproximat del que pot arribar a costar
la fabricació d’un car-cross tenint en compte els materials, les peces necessàries i la mà d’obra. |