dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori |
dc.contributor |
Garola Crespo, Àlvar |
dc.contributor.author |
Civit Suñé, Albert-Josep |
dc.date |
2008-05 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/5669 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports |
dc.subject |
Carreteres -- Gestió |
dc.title |
Gestió eficient del corredor Barcelona - Lleida per carretera |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
La connexió per carretera entre Barcelona i Lleida té diversos itineraris els quals són l’Autopista del
Nord-est (AP-2 conjuntament amb AP-7) i l’Autovia del Nord-est (A-2, desdoblament de l’antiga N-II).
Aquest corredor, comunicat per aquestes dos grans eixos, presenta unes desigualtats en els nivells de
servei i creixements de les vies degut a la seva gestió i inversió. Un exemple clar d’aquest fet es que totes
les autopistes catalanes han incrementat el volum de transit un 7% any rera any, mentre que l’AP-2 i
l’AP-7 en els trams Barcelona-Lleida han experimentat creixements moderats.
Es per això que en aquesta tesina es pretén estudiar l’eficiència del corredor que connecta Barcelona amb
Lleida. Un cop estudiada l’eficiència es procedirà a proposar alternatives que ajudin a millorar
l’aprofitament de les vies existents. Per analitzar tot això es necessari conèixer bé els dos itineraris i veure
quina ha estat la seva evolució al llarg de la historia, les intensitats mitges diàries, la longitud, la
distribució del trànsit i de la població, el tipus d’usuaris, els costos que afecten als usuaris i al
manteniment, el nivell de servei, l’accidentalitat i les necessitats d’ampliació del corredor. |