dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori |
dc.contributor |
Villares Junyent, Míriam |
dc.contributor.author |
Hernando López, Alberto |
dc.date |
2008-06 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/5862 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports |
dc.subject |
Metro -- Catalunya -- Barcelona (Àrea metropolitana) |
dc.title |
La línia 9, un projecte innovador per a resoldre una necessitat social |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
La línia 9 s’ha concebut amb l’objectiu de satisfer la demanda de transport de viatgers
existent oferint un servei segur, regular, ràpid i amb altes prestacions de confort i
d’atenció al públic sense que augmentin els costos d’explotació.
Aquests objectius es compatibilitzen mitjançant un alt grau d’automatització i la
centralització dels òrgans de control i comandament. La conseqüència d’aquesta
política és una infraestructura marcada per la innovació. El tancament d’andanes, el
post de comandament central i la conducció automàtica de trens en són alguns
exemples.
En el present treball s’estudia el grau d’acompliment d’aquest objectiu de qualitat
durant el període d’explotació. La metodologia de treball es basa en comprovar si els
serveis oferts són suficients per satisfer les necessitats dels usuaris. Els serveis oferts
venen definits pel propi projecte constructiu mentre que la previsió d’usuaris s’obté de
l’estudi de la demanda corresponent a la pròpia infraestructura.
L’estudi de la demanda és el primer pas a tot procés de planificació. És important
perquè permet definir la traça atenent només a criteris relatius al grau d’utilització de
la infraestructura. Degut a la seva importància, no només es descriu, també
s’analitzen algunes relacions entre la demanda i el traçat que en un principi poden
semblar incoherents. |