dc.contributor |
Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Ciències Econòmiques i Socials |
dc.contributor |
Ribas Tur, Joan |
dc.contributor.author |
Ruiz Janó, Natàlia |
dc.date.accessioned |
2009-02-25T10:28:29Z |
dc.date.available |
2009-02-25T10:28:29Z |
dc.date.created |
2009 |
dc.date.issued |
2009-02-25T10:28:29Z |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/13781 |
dc.format.extent |
63 p. |
dc.format.extent |
529764 bytes |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
dc.language.iso |
spa |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i el departament i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/) |
dc.subject.other |
Hoteleria |
dc.subject.other |
Competència econòmica |
dc.subject.other |
Barcelona (Catalunya) |
dc.subject.other |
Madrid (Madrid) |
dc.title |
La competitividad del sector hotelero |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.subject.udc |
65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses |
dc.description.abstract |
El present estudi analitza la competitivitat del sector hoteler entre les ciutats de Barcelona i Madrid.
Consisteix en un anàlisi sobre l’oferta i demanda hotelera de les dos ciutats. També s’estudia el mercat inversor hoteler, doncs en aquests moments de crisis, es molt important tenir-ho en compte.
A fi de poder analitzar les diferents alternatives estratègiques, s'ha definit un producte-hotel de negocis per poder estimar uns preus i una inversió, ja que aquestes variables afecten la rendibilitat del negoci.
Finalment s'analitza les diferents fórmules d'explotació hotelera, i com aquestes afecten al compte d'explotació, i conseqüentment a la rendibilitat del projecte. |