Abstract:
|
Segons els Manifest de la UNESCO de 1972, es a la primera edat quan
s'adquireix el gust pels llibres i l'hàbit de fer servir les biblioteques i els seus
recursos. Les biblioteques publiques tenen, per tant, el deure d'estar proveïdes
«de llibres i altre material per a infants, de col·leccions especials, dedicades
a ells i, si es possible, oferir-los-hi en àrees separades».
La biblioteca es un lloc on el coneixement i l'experiència es poden en certa
manera transmetre, comunicar-se per mitjà d'adults disponibles que valoren
la demanda de l'infant i l'ajuden a desenvolupar-se i a enriquir-se.
Es a la biblioteca infantil on ha de tenir lloc la demanda individual, el desenvolupament
del sentiment d'importància que per al nen poden tenir els llibres
i d'altres mitjans de comunicació, i la necessitat de compartir i de conviure.
Ja que la població infantil constitueix aproximadament un 25 % de la població
total, cal no deixar de banda aquest important potencial.
Les biblioteques infantils poden esdevenir llocs estimulants i animats en
els quals les activitats que s'hi realitzin siguin una font d'inspiració cultural |