dc.contributor |
Universitat Oberta de Catalunya |
dc.contributor |
Letosa Porta, Alejandro Javier |
dc.contributor.author |
Lajinero Serrano, Núria |
dc.date |
2012-02-22T16:17:11Z |
dc.date |
2012-02-22T16:17:11Z |
dc.date |
2011-12 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10609/12482 |
dc.format |
application/pdf |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Oberta de Catalunya |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
equip d'assessorament Psicopedagògic (EAP) |
dc.subject |
escola inclusiva |
dc.subject |
competències bàsiques |
dc.subject |
necessitats educatives especials |
dc.subject |
dificultats en l'aprenentatge |
dc.subject |
lectoescriptura |
dc.subject |
trastorn de conducta |
dc.subject |
equipo de asesoramiento psicopedagógico (EAP) |
dc.subject |
escuela inclusiva |
dc.subject |
competencias básicas |
dc.subject |
necesidades educativas especiales |
dc.subject |
dificultades en el aprendizaje |
dc.subject |
lectoescritura |
dc.subject |
trastorno de conducta |
dc.subject |
psychopedagogical counseling team |
dc.subject |
inclusive school |
dc.subject |
basic competences |
dc.subject |
learning difficulties |
dc.subject |
literacy |
dc.subject |
behaiviour disorder |
dc.subject |
Early Intervention (Education) |
dc.subject |
Educational counseling |
dc.subject |
Educational diagnosis |
dc.subject |
Diagnòstic pedagògic |
dc.subject |
Orientació escolar |
dc.subject |
Intervenció educativa |
dc.subject |
Psicologia pedagògica |
dc.subject |
Diagnóstico pedagógico |
dc.subject |
Orientación escolar |
dc.subject |
Intervención educativa |
dc.subject |
Psicología pedagógica |
dc.title |
Rellevància de la intervenció educativa i l'assessorament psicopedagògic de l'EAP Nou Barris en la millora de la dinàmica i el funcionament dels centres escolars |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest projecte final de Pràcticum II de Psicologia de l'Educació, explica totes les activitats que he dut a terme al llarg de la meva estada en pràctiques a l'Equip d'Assessorament Psicopedagògic Nou Barris (EAP Nou Barris), de la ciutat de Barcelona. S'hi descriuen les característiques del centre i dels Serveis Educatius Nou Barris en què es troba immers com a part integrant, així com els serveis que ofereixen a la comunitat educativa, molt especialment els propis de l'EAP Nou Barris com a centre de pràctiques, adreçats a assessorar al professorat i a les famílies dels infants a ajudar els nens a millorar les seves capacitats i competències d'aprenentatge i/o la seva conducta a les etapes educatives d'Educació Infantil (EI), Educació Primària (EP) i Educació Secundària Obligatòria (ESO), des d'un marc teòric col·laboratiu, constructivista i sistèmic, tot emfasitzant el treball col·laboratiu que mantenen els professionals de l'educació entre sí i amb les famílies dels alumnes, així com amb els serveis externs, com ara el CSMIJ i els Serveis Socials. El projecte detalla les observacions que he realitzat envers les actuacions dutes a terme pel meu tutor extern de l'EAP Nou Barris, la seva temporització i finalment, les conclusions i prospectiva envers el treball realitzat, així com la valoració crítica que en faig de la meva estada en pràctiques. |
dc.description.abstract |
Este proyecto final de Pràcticum II de Psicología de la Educación, explica todas las actividades que he llavado a cabo a lo largo de mi estancia en prácticas en el Equip d'Assessorament Psicopedagògic Nou Barris (EAP Nou Barris), de la ciudad de Barcelona. Se describen las características del centro y de los Serveis Educatius Nou Barris en el que se encuentra inmerso como parte integrante, así como los servicios que ofrecen a la comunidad educativa, muy especialmente los propios del EAP Nou Barris como centro de prácticas, y dirigidos a ayudar a los niños a mejorar sus capacidades y competencias de aprendizaje i/o su conducta en las etapas educativas de Educación Infantil (EI), Educación Primaria (EP) y Educación Secundaria Obligatoria (ESO), desde un marco teórico colaborativo, constructivista y sistémico, destacando el trabajo colaborativo que mantienen los profesionales de la educación entre sí i con las familias de los alumnos, así como con los servicios externos, como el CSMIJ y los Servicios Sociales. El proyecto detalla las observaciones que he realitzado sobre las actuaciones llevadas a cabo por mi tutor externo del EAP Nou Barris, su temporización y finalmente, las conclusiones y prospectiva sobre el trabajo realizado, así como la valoración crítica que hago de mi estancia en prácticas. |