Resum:
|
En el nostre projecte, considerem un escenari urbà o interurbà on persones amb dispositius mòbils (smartphones) o
vehicles equipats amb interfícies de comunicació, estan interessats en compartir fitxers entre ells o descarregar-los al creuar Punts d’Accés (APs) propers a la carretera. Estudiem la possibilitat d’utilizar la cooperació en les trobades
casuals entre nodes per augmentar la velocitat de descàrrega global. Amb aquest objectiu, plantejem algoritmes per a la selecció de quins paquets, per a quins destins i quins transportistes s’escullen en cada moment. Mitjançant extenses simulacions, mostrem com les cooperacions carry&forward dels nodes augmenten significativament la velocitat de descàrrega dels usuaris, i com aquest resultat es manté per a diversos patrons de mobilitat, col•locacions d'AP i càrregues de la xarxa. Per altra banda, aparells com els smartphones, on la targeta de WiFi està encesa contínuament, consumeixen l'energia de la bateria en poques hores. En molts escenaris, una targeta WiFi sempre activa és poc útil, perque sovint no hi ha necessitat de transmissió o recepció. Aquest fet es veu agreujat en les Delay Tolerant Networks (DTN), on els nodes intercanvien dades quan es creuen i en tenen l’oportunitat.
Les tècniques de gestió de l’estalvi d’energia permeten extendre la duració de les bateries. El nostre projecte analitza
els avantatges i inconvenients que apareixen quan els nodes apaguen períodicament la seva targeta wireless per a
estalviar energia en escenaris DTN. Els nostres resultats mostren les condicions en que un node pot desconnectar la bateria sense afectar la probabilitat de contacte amb altres nodes, i les condicions en que aquesta disminueix. Per exemple, es demostra que la vida del node pot ser duplicada mantenint la probabilitat de contacte a 1. I que aquesta disminueix ràpidament en intentar augmentar més la vida útil. |
Abstract:
|
We consider a complex road or urban scenario where pedestrians or vehicles equipped with communication interfaces are interested in sharing files from node to node or downloading large files from road-side Access Points (APs). We investigate the possibility of exploiting opportunistic encounters among mobile nodes so to augment the transfer rate experienced by downloaders. To that end, we devise solutions for the selection of carriers and data chunks at the APs. Through extensive simulations, we show that carry&forward transfers can significantly increase the download rate of users in urban/suburban environments, and that such a result holds throughout diverse mobility scenarios, AP placements and network loads. Moreover, wireless nodes such as smart-phones in which the WiFi wireless card is continuously on, consume battery energy in just a few hours. In many scenarios, an always-on wireless card is useless because there is often no need for transmission or reception. This fact is exacerbated in Delay Tolerant Network (DTN) environments, in which nodes exchange data when they meet. Power Saving Management techniques enable the lifetime of the nodes to be extended. Our project analyses the tradeoffs
that appear when wireless nodes periodically turn off the wireless card in order to save battery in DTN
environments. Our results show the conditions in which a node can switch off the battery without impacting the peer-to-peer contact probability, and those in which this contact probability is decreased. For example, it is shown that node lifetime can be doubled while keeping the peer-to-peer contact probability equal to one. But, further increase of the node lifetime quickly decreases peer-to-peer contact probability. |