Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/2099.1/13228

Detecció, avaluació i actuació envers a faltes en accionaments amb SRM mitjançant simulació interactiva
Sánchez Jara, Christian
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Elèctrica; Blanqué Molina, Balduino
En aquest projecte hem tractat de l’estudi de la detecció, avaluació i actuació en vers les faltes en accionament SRM, treballant els aspectes que conformen les faltes amb la finalitat de millora el funcionament quan es produeixi una falta detectant i avaluant per a partir d’estratègies de control. Per poder implementar el disseny es treballarà amb eines de simulació interactiva i prototip ràpid, també es plantejarà el desenvolupament del modelat i simulació de les faltes estudiades. Per iniciar aquest projecte estudiem el funcionament del motor SRM de 4 fases, tot seguit veiem les simulacions de les faltes les quals han estat estudiades i en centrarem en una, fent un estudi més acurat per la detecció i alliberació. En la classificació de faltes que hem obtingut, ens em decantat per les faltes el motor dins d’aquesta tipologia, que seria curtcircuit parcial al debanat i curtcircuit total. Un cop ja ens hem decidit veurem amb més cura com actua a sobre del motor observant les variables que es veuen afectades i la manera d’alliberar-les. Desprès d’això ens fixem que cada vegada que es comet una falta, la baixada del parell depenent de la falta és considerable i el que ens interessa és recupera el nivells de parell per poder seguir un correcte funcionament del motor. Tot seguit estudiem la detecció de les faltes a partir del parell i les seves mitges, la detecció i avaluació de les faltes les farem a partir de totes les fases i l’actuació només es farà respecte la fase afectada, ja que encara no hem considerat com respondria el motor quan hi ha varies faltes en diferents fases. Tot això ho hem aconseguit amb valors de parell on hem pres en cada moment les mesures de totes les fases, tot i així ha sigut necessari el disseny d’una màquina d’estat on hem aconseguit obtenir el valors del parell i la mitja un cop havia fet les mesures de cada una de les fases. Ja que no podem detectar ni avaluar les faltes amb les mesures directes perquè no són valors constants. Un cop ja sabem els rangs d’acció normal, podrem detectar la falta i per avaluar-la ho farem a partir de la falta més dèbil ja que la baixada de parell és molt petita i serà la que s’apropi més a valors normals de funcionament. A partir d’unes estratègies podrem assignar aquest valors obtinguts quan es comenten les faltes per avaluar la falta que és introduïda en una altre màquina que hem dissenyat per tal de que actuí en funció del que s’ha produït. De les quatre faltes, les més inferiors que hem treballat, actuarem amb un increment del corrent progressiu de tal manera que restablirem la màquina,per la següent també tindrem una actuació amb el increment del corrent i una modificació dels angles de conducció inhabilitat la fase danyada i per últim per actuar sobre aquesta anul· larem el corrent de totes les fases perquè és una falta perillosa i haurem d’actuar ràpid per no produir danys. Arribant a concloure les pautes que s’han de seguir per l’actuació en altres tipologies de faltes, definit algoritmes per resoldre conflictes de manera òptima.
-Àrees temàtiques de la UPC::Energies::Energia elèctrica::Automatització i control de l'energia elèctrica
-Simulink
-Corrent referència
-MatLAB
-Go to
-Flux
-Corbes magnetització
-From to
-SRM
-Stroke
-Comparador
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostra el registre complet del document