dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Màquines i Motors Tèrmics |
dc.contributor |
Álvarez Flórez, Jesús Andrés |
dc.contributor.author |
Gonzalez Barcena, Marc |
dc.date |
2010-12 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/11229 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Disseny i construcció de vehicles |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Motors::Motors tèrmics |
dc.subject |
Rockets (Aeronautics)--Control systems |
dc.subject |
Rockets (Aeronautics)--Design and construction |
dc.subject |
Coets (Aeronàutica) -- Disseny i construcció |
dc.title |
Skyripper: Disseny i construcció d'un coet supersònic. Part electrònica |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El projecte Skyripper consisteix en el disseny i construcció d’un coet supersònic capaç d’arribar a la velocitat de MACH 3 amb un combustible fet de sucre i nitrat de potassa. El projecte s’ha dividit en dues parts, part mecànica i part electrònica, que s’han repartit entre en Xavier Tisaire i en Marc González respectivament. El present treball mostra com s’han dissenyat, construït i provat tots els elements necessaris per a la verificació del funcionament del coet, tant en la seva fase de disseny i construcció com de llançament. Per a tal efecte s’ha construït un banc de proves estàtic capaç d’adquirir digitalment la força i pressió de la cambra de combustió, amb una resolució física de 22 bits i temporalment d’1 ms. La finalitat d’aquest és verificar abans del llançament que tot estigui dins dels paràmetres esperats. S’ha dimensionat per a que sigui capaç d’aguantar més de 20000N, ja que s’espera que el coet faci un pic de força de 12000N i el transductor de pressió és capaç de mesurar fins a 5000psi, suficient per al que s’espera treure del coet dins d’uns marges de seguretat raonables, doncs es podria obtenir més pressió i per tant més impuls, però a costa d’uns riscos, deguts a treballar a molt alta pressió, innecessaris. D’altra banda s’ha dissenyat la placa que anirà a bord del coet per a poder adquirir a temps real tota la informació del vol i poder-la transmetre per RF i emmagatzemar-la en una targeta SD per a poder-la analitzar posteriorment. Finalment s’ha dissenyat també el detonador a distància per a poder fer el llançament del coet a distància d’una forma segura, doncs es calcula segons els estàndards de la coeteria amateur que el radi mínim de seguretat per als coets d’aquesta potència és de 100 metres. Tota la programació de les diferents plaques s’ha fet sobre el microcontrolador PIC 18f4550 en llenguatge C sota l’entorn de l’MPLAB. El projecte s’ha desenvolupat tot en els despatxos de l’associació A3E, i s’ha finançat entre la ETSEIB i els integrants del projecte. |