Abstract:
|
Aquest projecte neix de la necessitat de disminuir el nivell d’estoc de tintes d’impressores de
gran format de Hewlett-Packard ja que els nivells actuals es consideren massa elevats.
Per a proposar una solució al problema, primer s’ha fet un anàlisi de la situació actual i de les
variables que influeixen en el nivell de l’inventari. Les diferents variables estudiades són les ordres de
compra, les previsions de venda, els enviaments als clients, les unitats en trànsit i les unitats al
magatzem. S‘ha estudiat el conjunt d’aquestes variables en diferents mesos per a poder valorar quina
ha estat la seva evolució i conèixer en quina o quines variables s’ha d’actuar per aconseguir bons
resultats. Aquest estudi ha evidenciat que cal regular el sistema de compra d’unitats a la fàbrica ja
que els resultats obtinguts en els últims mesos, amb el sistema existent, no han estat satisfactoris.
A la segona part del projecte es descriu l’eina de gestió que s’ha desenvolupat per donar suport a
l’equip de planificació. Actualment, el mecanisme existent consisteix en acceptar o rebutjar
propostes de compra que emet la plataforma APO de SAP. A l’eina dissenyada, hi figuren diverses
variables que, juntament amb un indicador, permeten determinar quan i quines quantitats són
necessàries. Gràcies a les informacions proporcionades, el planificador té un millor coneixement de la
situació de l’estoc actual i prevista i pot acceptar o no les propostes de APO amb més criteri.
Per a validar l’eina proposada s’ha simulat la gestió de compres a través d’aquesta pels mesos de
maig i de juny 2012. L’impacte d’aquesta gestió sobre els nivells d’estocs s’ha analitzat i comparat
amb els que s’han obtingut amb el mètode habitual. Els resultats assolits són àmpliament
satisfactoris ja que amb la nova eina s’aconsegueix una reducció mensual de l’estoc del 10%.
Finalment i per a valorar la viabilitat del projecte, s’ha realitzat un pressupost i un estudi de l’impacte
ambiental. Cal destacar que es preveu començar a utilitzar aquesta eina a l’empresa a partir del mes
de setembre. |