dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Giménez Mateu, Luís |
dc.contributor.author |
Riera Juan, Santiago |
dc.date |
2012-06-27 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/18106 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Formació professional |
dc.subject |
Building -- Vocational education |
dc.subject |
Formació Professional |
dc.subject |
Protocol |
dc.subject |
Guia |
dc.subject |
Estructuració |
dc.subject |
Conferència |
dc.subject |
Laboratori |
dc.subject |
Col·loqui |
dc.subject |
Avaluació |
dc.subject |
Control de Qualitat |
dc.subject |
Materials de construcció -- Formació professional |
dc.subject |
Construcció -- Formació professional |
dc.title |
Organització de jornades tècniques destinades a CFGS de la branca d’edificació. Cas pràctic: coneixement i experimentació d’alguns assaigs de control de materials de construcció |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Una pràctica habitual d’alguns instituts i escoles de FP a on s’imparteixen CFGS de la
branca d’Edificació és la d’organitzar jornades tècniques, a on es porten a terme activitats
tals com visites d’obra de construccions particulars i xerrades amb professionals del
sector, amb l’objectiu d’apropar a l’alumnat el món de la construcció i l’obra civil.
El TFM que es desenvolupa en el present document està pensat per utilitzar-se com a guia
o protocol per al disseny, organització i posterior avaluació d’una jornada tècnica. Es
presenta un document que estandaritza el procés, assegurant la transmissió d’uns
continguts a l’alumnat, i fonamentant i justificant cada pas.
La manera d’articular aquests processos es divideix en dos fases; una primera que descriu
el procés de disseny de les jornades, a on es detalla l’exposició i justificació d’objectius,
selecció de blocs temàtics a tractar i la confecció dels programes de les activitats. Es
detallarà la temporització, els objectius i expectatives per a l’alumnat de cada activitat, i
també s’analitzen els conceptes previs que el professorat haurà d’impartir a l’alumnat per
tal d’entendre les tasques específiques que es tractarà a cada activitat.
La segona fase consisteix en els aspectes organitzatius de les jornades, a on es
defineixen processos com la confecció d’un planning d’activitats justificat, l’estudi
d’equipaments i material, cost econòmic, i el procés a seguir per a l’aprovació de les
jornades per part dels òrgans col·legiats de l’institiut o escola de FP.
Per finalitzar, també es presenten les eines de control de totes les activitats que s’hagin
desenvolupat, establint avaluacions parcials que tindran gran utilitat a l’hora de fer una
valoració i anàlisi final de totes les activitats celebrades. |