dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Domingo Peña, Joan |
dc.contributor.author |
Bonadona i Berdala, Xènia |
dc.date |
2012-06-28 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/18116 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Material didàctic |
dc.subject |
Technology -- Study and Teaching (Secondary) |
dc.subject |
School integration |
dc.subject |
Nouvinguts |
dc.subject |
Terminologia |
dc.subject |
Activitats |
dc.subject |
Tecnologies |
dc.subject |
Vocabulari |
dc.subject |
Llengua Catalana |
dc.subject |
Aula d’Acollida |
dc.subject |
Material didàctic |
dc.subject |
Tecnologia -- Educació secundària obligatòria |
dc.subject |
Integració escolar |
dc.title |
Material didàctic per a Tecnologia a la ESO orientat a alumnes d’Aula d’Acollida |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Aquest treball final de màster s’ha dut a terme a partir de la proposta de realitzar un
conjunt d’activitats i materials didàctics destinats a alumnes nouvinguts amb dificultats per
la llengua catalana a un Institut de Secundària. L’objectiu principal és facilitar la integració
d’aquests alumnes a les aules ordinàries, realitzant activitats de tipus visual relacionats
amb la terminologia.
Actualment, els centres d’educació primària i secundària tenen un gran nombre d’alumnes
de diferents procedències. Aquests alumnes, que sovint poden recórrer a l’aula d’acollida
del seu centre per a l’aprenentatge de l’idioma i per a la integració al nostre país, en
moltes altres hores assisteixen a les aules ordinàries on, en molts casos, desaprofiten
aquestes hores ja que al desconèixer la llengua els és totalment difícil poder integrar-se al
grup i seguir les classes amb normalitat.
Amb aquest treball es vol aconseguir facilitar la integració en el major grau possible
aquests alumnes a les aules ordinàries de Tecnologia, proporcionant-los-hi material
d’introducció a la terminologia de tecnologia del seu nivell basat principalment en activitats
i jocs de vocabulari, i a poder ser, entrant en continguts i conceptes més específics.
Per desenvolupar aquest treball, s’ha començat per realitzar un anàlisis del currículum de
Tecnologies de la ESO i s’han estudiat les diferents unitats didàctiques per extreure’n el
vocabulari o terminologia principal.
S’ha realitzat també un anàlisis de les tipologies d’activitats que es podrien realitzar per
facilitar l’aprenentatge d’aquests alumnes i s’ha creat material per la unitat d’Energies
integrada en el BLOC d’Electricitat de 2n ESO.
Finalment, s’ha posat en pràctica a un grup reduït d’alumnes d’Aula d’Acollida i els
resultats obtinguts han estat satisfactoris. Es pot concloure que els alumnes necessiten un
reforç en el vocabulari i que estarien disposats i motivats a fer activitats d’aquest tipus per
millorar el seu aprenentatge i integrar-se de manera més natural a les aules. |