Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/18126

Disseny d’una metodologia específica per la utilització dels continguts de l’ambit de les MMT en les assignatures del nou pla d’estudis a l’ETSEIB
Gascón Herrero, Víctor
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Màquines i Motors Tèrmics; Álvarez Flórez, Jesús Andrés
Amb aquest projecte es pretén plantejar una nova metodologia docent, adaptada al nou Espai Europeu d’Educació Superior (EEES) per les assignatures Enginyeria i Màquines Tèrmiques (EiMT) i Ampliació de Motors Tèrmics (AMT), del departament de Màquines i Motors Tèrmics. A tal efecte, inicialment es definirà la filosofia del nou model educatiu impulsat per l’EEES i els seus objectius. A continuació, s’analitzarà la situació actual en la docència d’ambdues assignatures per determinar en quin grau s’adapten a les directrius del EEES i quins punts caldria modificar. Una vegada identificats aquests punts es desplegarà la proposta de nova metodologia, amb un aprenentatge basat en competències. Per a cada una de les dues assignatures es dissenyen casos pràctics adaptats a la metodologia per mitjà de diverses eines com el softwafe de simulació, les utilitats multimèdia i la generació de la documentació necessària: en el cas d’EiMT, la feina es fonamenta en l’el·laboració setmanal de les activitats proposades així com la preparació de l’assignatura en reunions actives i pràctiques de laboratori que, posteriorment a la seva realització, restaran disponibles com a material multimèdia; pel que fa a AMT, la feina quedarà vertebrada en dos grans eixos, que són el disseny i simulació de casos pràctics mitjançant l’eina Lotus Engine Simulation®, i el desenvolupament de temes tècnics d’última generació (continguts dinàmics i contínuament actualitzables) a partir de fitxes multitemàtiques. Aquesta metodologia, per tant, implica la prèvia cerca d’instruments per al recolzament de l’actuació docent. A la part final del projecte, es presenta el pla detallat de costos que implicaria la implantació de la nova metodologia així com els seus possibles efectes ambientals. En un últim punt, s’expliciten les conclusions a les quals s’ha arribat després de l’el·laboració del present projecte.
-Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Motors::Motors tèrmics
-Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament universitari::Espai Europeu d'Educació Superior
-Heat-engines -- Study and teaching (Higher)
-European Space for Higher Education
-Education--Curricula
-Educational innovations
-Espai Europeu d'Educació Superior
-Motors tèrmics -- Ensenyament universitari
-Màquines tèrmiques -- Ensenyament universitari
-Currículums (Ensenyament)
-Ensenyament -- Innovacions
Trabajo/Proyecto fin de carrera
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem