dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Murciano Toral, Diego |
dc.contributor.author |
Domínguez Zacarias, Laura |
dc.date |
2011-06-26 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/18172 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Metodologies docents |
dc.subject |
Computer science -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Tecnologia |
dc.subject |
Informàtica |
dc.subject |
Diversitat |
dc.subject |
Atenció |
dc.subject |
JClicé |
dc.subject |
Espurnik |
dc.subject |
Fressa |
dc.subject |
Alumnes |
dc.subject |
Atenció a la diversitat |
dc.subject |
Informàtica -- Educació secundària |
dc.title |
L’atenció a la diversitat en l’àmbit de la informàtica |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Actualment, trobem una realitat als instituts que ha variat molt en els últims anys. Trobem alumnes de països molt diversos, alumnes amb necessitats educatives especials, alumnes amb discapacitats o alumnes d’alt nivell acadèmic. A més, les diferències socials i culturals degut a la immigració dels últims anys fa que en una mateixa aula es trobin alumnes social i culturalment molt diferents.
Per aquests motius trobem molts professors que es veuen sobrepassats ja que han d’atendre molts alumnes diferents que tenen a la classe i moltes vegades aquesta atenció individualitzada és massa escassa per manca de temps i la quantitat d’alumnat que té.
La idea principal d’aquest treball es basa en cercar i proporcionar recursos per ajudar al professorat d’informàtica i tecnologia de secundària a poder atendre la diversitat de l’alumnat amb eines i programes informàtics, per tal que aquests alumnes puguin aprendre al seu ritme i arribar a ser competents.
La informàtica és una eina molt útil, ens pot proporcionar instruments gràfics i visualment atractius i on no calgui saber un idioma o saber una teoria concretar per poder entendre una activitat.
Per tal de que els professors puguin acomplir aquests objectius, s’ha fet l’anàlisi de plataformes existents que ajuden a atendre la diversitat, com JClic, el projecte Fressa, els vídeos en altres idiomes o el projecte Espurna, concretament l’Espurnik. |