Abstract:
|
Aquest treball preten donar resposta a dos objectius: d’una banda recollir la preocupació
creixent de l’Administració Publica en l’àmbit energetic (tant en la reducció dels costos dels
subministraments, com a la promoció de les energies renovables i la eficiencia energética),
incidint sobre tot en la reducció de costos i com a segon objectiu explicar d’una manera molt
esquemática la manera que tenim els tecnics de l’Administració Publica d’abordar un tema
tant recurrent a l’execució de l’obra com un canvi de materials i/o instal.lacions.
Els equipaments analitzats es troben actualmente en fase d’explotació, tot i que encara no
están plenament ocupats. Aquests equipaments s’han construit sota el regim administratiu
de dret de superficie, una manera de fer molt utilitzada en els ultims anys per l’admistració
ateses les dificultats pressupostaries dels últims anys.
Hem intentat exposar les diferents fases del proces de tramitació: la presentació del canvi
per part de l’empresa Superficiaria - a sol.licitud de l’administració - l’analisi de la
documentació técnica (per part dels tècnics de l’administració) i la posterior proposta
d’acceptació del canvi (que redactem els tecnics) que posteriorment es fa arribar a l’organ
de contractació (en ambdos casos el Govern de la Generalitat) per formalitzar l’acceptació
dels canvis.
El canvi analitzat afecta a la instal·lació de col·lectors solars previstes al projecte executiu.
L’empresa superficiaria proposa la instal·lació d’un equip de micro-cogeneració en
substitució d’aquest col·lectors per tal que es cobreixin les necessitats d’ACS, amb, com a
mínim, igualtat de condicions tècniques, econòmiques i de funcionament.
L’Administració Pública, segons indica el contracte signat per ambdues parts, té la potestat
d’aceptar o no la proposta de canvi, discrecionalment, en funció dels avantatges que es
puguin aconseguir (sigui d’ordre tècnic o econòmic). |