dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica |
dc.contributor |
Serra Gasol, Miquel |
dc.contributor.author |
Colomer Alujes, Alex |
dc.date |
2014-01-08 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/20664 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica |
dc.subject |
Automobiles -- Equipement and supplies |
dc.subject |
Automòbils -- Equip i accessoris |
dc.title |
Disseny i fabricació d'un sistema d'ancoratge dels seients d'un automòbil |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El propòsit d’aquest projecte és el disseny i la implementació d’una peça, component
d’un sistema d’ancoratge dels seients posteriors d’un automòbil. L’objectiu principal és
aconseguir que resisteixi les sol·licitacions segons la normativa establerta, per això, per
complir-la, es realitzen un seguit de dissenys i millores. També es selecciona el material
més apropiat pensant quin és el procés de fabricació de la peça i els esforços que
suporta.
Aquest conjunt és de gran importància, ja que en cas d’accident rep importants
càrregues. S’ha de tenir en compte que l’equipatge transportat en el maleter recau
directament als seients posteriors en aquesta situació, i el seu sistema de subjecció ha
de fer la seva funció. A més, és un element que es pot considerar de seguretat passiva
d’un vehicle ja que està dissenyat de tal manera que absorbeixi part de l’energia en cas
de xoc. Si es tractés d’un element molt rígid tota l’energia seria absorbida pel
passatger, però permetent que la peça es deformi, s’aconsegueix esmorteir el xoc
perquè la persona pateixi les mínimes lesions possibles.
Per tant, en aquest conjunt es permet tant la deformació elàstica com la plàstica
sempre i quan no presenti defectes com esquerdes o trencaments. |