dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Farré Calpe, Francesc |
dc.contributor.author |
Fàbregas Cores, Anna |
dc.date |
2013-06-26 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/21264 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Formació professional |
dc.subject |
Buildings - Energy conservation -- Vocational education |
dc.subject |
Formació professional |
dc.subject |
Nou mòdul |
dc.subject |
Normativa |
dc.subject |
Edificació |
dc.subject |
Aprenentatge cooperatiu |
dc.subject |
Sensibilitat |
dc.subject |
Impacte ambiental |
dc.subject |
Recurs didàctic |
dc.subject |
Curriculum |
dc.subject |
Arquitectura sostenible -- Aspectes ambientals -- Formació professional |
dc.title |
Impacte ambiental de l’edificació. Nou mòdul per al CFGS de Projectes d’Edificació |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Al món laboral de l’àmbit de la construcció, els estudis d’impacte ambiental tendeixen a externalitzar-se, és a dir, es subcontracten especialistes en matèria ambiental, als quals se’ls deriva l’elaboració d’aquests estudis. Això produeix que la resta de professionals manquin de sensibilitat i exigència ambiental a l’hora de triar l’emplaçament de les edificacions i la seva afecció amb el medi natural.
A més, a la família professional de l’Edificació i de l’Obra civil, i en concret al Cicle Formatiu de Grau Superior de Projectes d’edificació en el qual he realitzat les pràctiques, els alumnes al finalitzar els estudis manquen de coneixements en matèria d’impacte ambiental degut a l’emplaçament de les edificacions en el medi natural.
Amb el context de crisi actual, cal replantejar-se moltes maneres de com s’ha dut a terme fins a dia d’avui la construcció, i els alumnes han de ser conscients quan s’incorporin al mercat de treball.
Per altre banda, als alumnes tenen dificultat per relacionar el que han après amb el que estan aprenent, i els manquen habilitats socials i comunicatives.
Aquest treball de fi de màster proposa la creació d’un nou mòdul d’Impacte ambiental de l’edificació a 2on curs del Cicle Formatiu de Grau Superior de Projectes d’edificació, creat a partir de les hores de lliure disposició. Amb aquest mòdul augmentarà la consciència i sensibilitat dels alumnes. A més, milloraran en quant al coneixement del medi natural i la normativa vigent, i analitzaran i avaluaran els impactes associats a un projecte d’edificació. Per dur-ho a terme es potenciarà l’aprenentatge cooperatiu (aprenentatge basat en projectes).
Amb aquest treball també es pretén facilitar als professors un conjunt de recursos didàctics a partir dels quals podran desenvolupar cadascuna de les unitats formatives i conseqüentment dissenyar les activitats d’ensenyament-aprenentatge. |