dc.contributor |
Nualart Nieto, Pau |
dc.contributor.author |
Ramonjoan Escobar, Àlex |
dc.date |
2014-09 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/24341 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Aeronàutica i espai::Aeronaus::Avions |
dc.subject |
Jet planes |
dc.subject |
Airplanes--Design and construction |
dc.subject |
Airplanes--Environmental aspects |
dc.subject |
Jet |
dc.subject |
Avions -- Disseny i construcció |
dc.subject |
Avions -- Soroll |
dc.subject |
Avions de reacció |
dc.title |
Estudi del dimensionament i la configuració preliminar d’un jet de negocis de mida mitjana i llarg abast |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
En aquest estudi es presenta la primera fase del disseny preliminar d’una aeronau d’aviació corporativa. L’objectiu principal és definir els paràmetres o característiques essencials de l’aeronau, així com establir la configuració a partir de la qual es desenvoluparia un futur disseny.
La memòria de l’estudi es divideix en cinc grans blocs:
1. Estudi de mercat i d’aeronaus similars
2. Dimensionament preliminar
3. Configuració preliminar
4. Actuacions
5. Impacte ambiental
A l’estudi de mercat es mostra l’evolució de l’aviació corporativa fins a dia d’avui i es presenta una previsió de creixement del sector fins l’any 2032. A més, es presenta una classificació de les aeronaus en funció de paràmetres com el preu, l’abast i el volum de la cabina.
Al bloc corresponent al dimensionament preliminar s’hi inclou una estimació dels principals pesos de l’aeronau i d’alguns paràmetres de disseny, com la superfície alar i l’empenta d’enlairament requerida.
A la secció corresponent a la configuració preliminar es defineixen les característiques principals de les diferents parts de l’aeronau: fuselatge, ala, cua, planta propulsora i tren d’aterratge. L’objectiu d’aquest bloc és dimensionar cada una d’aquestes parts i integrar-ho tot per a obtenir les tres vistes de l’avió.
Al quart bloc s’hi presenten les principals actuacions de l’aeronau: enlairament, ascens, creuer, descens, aterratge i pèrdua. A més, a la part corresponent a la fase de creuer, també s’hi mostra el diagrama PL/R.
Finalment, a l’últim bloc es presenta de forma resumida l’impacte que una hipotètica operativitat de l’aeronau del present estudi provocaria sobre el medi ambient i l’entorn aeroportuari. |