dc.contributor |
Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Ciències Econòmiques i Socials |
dc.contributor |
Olmo Arriaga, José Luis del, |
dc.contributor.author |
Sellarés Berengué, Pere |
dc.date.accessioned |
2015-04-16T10:05:36Z |
dc.date.available |
2015-04-16T10:05:36Z |
dc.date.created |
2015-01 |
dc.date.issued |
2015-04-16 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/248995 |
dc.format.extent |
64 p. |
dc.language.iso |
cat |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.source |
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) |
dc.subject.other |
Màrqueting |
dc.subject.other |
Marques comercials |
dc.subject.other |
Aigües minerals |
dc.subject.other |
Supermercats |
dc.subject.other |
Mercadona (Firma) |
dc.title |
La promoció de vendes de les marques d'aigües minerals en la distribució organitzada: el cas de Mercadona |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.subject.udc |
339 - Comerç. Relacions econòmiques internacionals. Economia mundial. Màrqueting |
dc.subject.udc |
65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses |
dc.embargo.terms |
cap |
dc.description.abstract |
La popularització de productes naturals i d’hàbits de vida saludables, ha contribuït a estimular la demanda de tota mena de d’articles vinculats a la salut com l’aigua mineral natural, que els últims anys, ha passat de ser una “commodity" a un producte de valor afegit. La conjuntura social i econòmica dels últims anys, també ha condicionat els hàbits de consum de les famílies. En alguns casos, la reducció del poder adquisitiu ha motivat l’estalvi en tota mena de productes i serveis fet que ha beneficiat les marques privades o de distribuïdor, sovint considerades inferiors en qualitat però també en preu, i que d’ara en endavant anomenarem (MDD). Els distribuïdors han recolzat els productes MDD millorant-ne la qualitat, la presentació i han invertit en estratègies de comunicació, fet que, ha suposat un increment de la quota de mercat en totes les categories de bens de consum favorable a les MDD.
El present treball, pretén dur a terme un anàlisi comparatiu dels preus de venda al públic de les aigües minerals naturals a la cadena Mercadona, i de les estratègies promocionals seguides per tal d’afavorir la MDD vers les marques de fabricant
(MDF). |