Aquest projecte té per objectiu la concepció i disseny d’un nou producte com a solució a una necessitat de mercat. Es busca oferir als establiments comercials una solució innovadora i adaptada al context geogràfic, temporal i social que els permeti augmentar els beneficis.
El punt de partida és un prototipus d’un predisseny proporcionat per l’empresa Smart Shopping Solutions. Aquest projecte consisteix en el desenvolupament d’aquest producte des de l’origen de la idea fins a la documentació per a la seva futura implantació en el mercat.
Aquest nou producte consisteix en una prestatgeria innovadora, d’un disseny que busca ser atractiu als usuaris i que incorpora elements de tecnologia i radiofreqüència que permeten distingir-la d’altres prestatgeries ja existents. És així ja que s’ha dotat la prestatgeria de certes funcions de suport al procés de compra, basat en l’atenció als consumidors i l’estètica i il·luminació; funcions de control d’estoc i funcions de recollida d’informació sobre els consumidors i els seus hàbits de compra.
El seu desenvolupament s’ha fet des del punt de vista de diversos àmbits. D’una banda, s’ha treballat la vessant d’expressió gràfica i disseny, per a modelitzar-ne els components. En segon lloc ha estat necessari aplicar coneixement de resistència d’estructures, tecnologia de materials i tecnologia de fabricació per a les anàlisis i determinacions del hardware implícit en la solució a implantar. En addició, s’ha treballat l’àmbit de caire tecnològic i electrònic, que comporta una fase d’informació i documentació prèvia. Aquests punts han estat exigits principalment per la incorporació del sistema d’il·luminació LED i el sistema innovador de radiofreqüència.
Finalment, ha estat imprescindible per a lligar tot el projecte fer ús de la gestió de projectes. Des d’un inici, ha fet falta seguir les fases adequades al desenvolupament de projectes, per a poder garantir l’èxit del nou producte que es vol llançar. Això comporta una fase inicial de documentació, on es du a terme l’anàlisi de mercat, de sistemes i d’usuaris; així com la contextualització en els diferents nivells. A continuació, es desenvolupa el producte tot imposant les especificacions tècniques i sol·licitacions exigides i tenint en compte les consideracions sobre les funcions desitjades i la seguretat vers els usuaris. És essencial també estudiar la viabilitat del projecte en els diferents dominis: legal, ambiental, laboral, econòmic... abans de posar-lo en funcionament. L’última etapa d’aquest procés de gestió correspon a l’estudi exhaustiu dels costos i pressupostos tant per a l’empresa comercialitzadora del producte com per als possibles clients; com també la contraposició d’això amb els beneficis i les previsions de futur, amb els indicadors de fluxos i payback. Es completa aquesta fase amb la determinació detallada de la planificació del projecte, des del moment actual fins a la total introducció i lliure funcionament del nou element introduït.
Aquest projecte conté tota la documentació corresponent a les fases esmentades i totes les anàlisis, resultats i procediments intermedis que s’han seguit per a dur a terme el procés complet. Així mateix, s’ha inclòs la descripció detallada de tots els components de la prestatgeria, juntament amb les justificacions corresponents a totes les eleccions preses. |