dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Ciències de la Computació |
dc.contributor |
Pla García, Núria |
dc.contributor.author |
Regué Tarroja, Carles |
dc.date |
2015-09 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/85199 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ciències de la salut::Logopèdia |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Informàtica |
dc.subject |
Speech therapy |
dc.subject |
Computer games |
dc.subject |
Logopèdia |
dc.subject |
Jocs per ordinador |
dc.title |
Jocs aplicats a la logopèdia |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
En aquest projecte es dissenya i es desenvolupa una aplicació vàlida tant per mòbil com per ordenador destinada a recolzar el tractament que els logopedes apliquen sobre nens i nenes amb trastorns lingüístics com ara l’afàsia. L’aplicació conté jocs o tasques que permeten millorar les habilitats lingüístiques dels usuaris alhora que el disseny i el format d’aquestes pretenen adaptar-se a les necessitats ergonòmiques dels diferents nens i nenes.
Primerament, s’obté una visió detallada de les principals eines informàtiques existents en el mercat que tenen un perfil semblant al buscat en l’aplicació. En segon lloc, es realitza un estudi dels usuaris que utilitzaran l’app nombrant les característiques més importants que els defineixen i les respectives necessitats a tenir en compte. A continuació, s’estableix un punt de partida en el que es fixen les propietats que caldrà que l’aplicació contingui.
Seguidament, s’introdueixen les eines que s’utilitzaran per dissenyar i implementar l’aplicació. Aquestes són la plataforma Unity, que servirà per desenvolupar l’aplicació utilitzant el llenguatge de programació C#, i un fitxer XML, que s’utilitzarà com a Base de Dades de l’app.
En la part més important de la memòria es presenta les escenes o pantalles que s’han implementat en l’app i se’n detalla acuradament el seu funcionament intern i els seus aspectes i característiques principals. Per acabar, s’inclou la planificació temporal, el cost i l’impacte ambiental del treball aconseguit.
L’aplicació resultant és una iniciació a un projecte més extens i servirà com a base de funcionament d’aquest. En futures edicions, podrà afegir-se nous jocs o tasques i així augmentar el ventall de possibilitats que aquestes ofereixen. L’aplicació pot ser implementada en diferents sistemes operatius i és a l’abast de la major part de mòbils i ordenadors presents en el mercat. |