Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2445/100419
Título: | La noció de l'ús en la planificació lingüística de l'ensenyament |
---|---|
Autor/a: | Vila i Moreno, F. Xavier (Francesc Xavier) |
Otros autores: | Universitat de Barcelona |
Abstract: | El camp de l'ensenyament bilingüe i la planificació lingüística han viscut en un allunyament mutu que no ha beneficiat ni l'un ni l'altra. Tot i la importància creixent a nivell internacional de les experiències d'ensenyament en més d'una llengua, els experts en planificació lingüística solen tenir a presentar una visió extremadament reduccionista de l'ensenyament de les llengües dins dels seus models de planificació. El amteix model clàssic de planificació lingüística (actualitzat a Haugen, 1987), que diferencia entre atenció al corpus i atenció a l'estatus, té problemes per integrar convenientment la planificació de les activitats educatives, ja que les presenta com si els models lingüístics d'escola constituïssin exclusivament una eina per l'aplicació (implementation) de les decisions adoptades pels planificadors. |
Materia(s): | -Ensenyament de llengües -Ensenyament bilingüe -Planificació lingüística -Language teaching -Bilingual education -Language planning |
Derechos: | cc-by-nc-nd (c) Vila i Moreno, F. Xavier (Francesc Xavier), 1997
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es |
Tipo de documento: | Artículo Artículo - Versión publicada |
Editor: | Escola d'Administració Pública de Catalunya |
Compartir: |