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dc.contributor | Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental |
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dc.contributor | Universitat Politècnica de Catalunya. EC - Enginyeria de la Construcció |
dc.contributor.author | Fuente Antequera, Albert de la |
dc.contributor.author | Blanco Álvarez, Ana |
dc.contributor.author | Armengou, Jaume |
dc.contributor.author | Aguado de Cea, Antonio |
dc.date | 2017-01 |
dc.identifier.citation | de la Fuente, A., Blanco, A., Armengou, J., Aguado, A. Sustainability based-approach to determine the concrete type and reinforcement configuration of TBM tunnels linings. Case study: Extension line to Barcelona Airport T1. "Tunnelling and underground space technology", Gener 2017, vol. 61, p. 179-188. |
dc.identifier.citation | 0886-7798 |
dc.identifier.citation | 10.1016/j.tust.2016.10.008 |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2117/96700 |
dc.language.iso | eng |
dc.relation | http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0886779815303758 |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject | Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Geotècnia::Túnels i excavacions |
dc.subject | Tunnel lining--Design and construction |
dc.subject | AHP |
dc.subject | FRC |
dc.subject | MIVES |
dc.subject | Segmental linings |
dc.subject | Sustainability |
dc.subject | Túnels -- Disseny i construcció |
dc.title | Sustainability based-approach to determine the concrete type and reinforcement configuration of TBM tunnels linings. Case study: Extension line to Barcelona Airport T1 |
dc.type | info:eu-repo/semantics/submittedVersion |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article |
dc.description.abstract | |
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