dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Expressió Gràfica a l'Enginyeria |
dc.contributor |
Aliau Pons, Juan José |
dc.contributor.author |
Campo Gay, Irene |
dc.contributor.author |
Martí Serrano, Paula |
dc.date |
2016-07 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/101804 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Disseny i construcció de vehicles::Automòbils |
dc.subject |
Automobiles, Racing -- Design and construction |
dc.subject |
Automobiles, Racing -- Chassis |
dc.subject |
Xassís tubular |
dc.subject |
Fórmula SAE |
dc.subject |
Fórmula Student |
dc.subject |
Monoplaça |
dc.subject |
CATIA V5 |
dc.subject |
Competició |
dc.subject |
Automòbils de competició -- Disseny i construcció |
dc.subject |
Automòbils de competició -- Xassís |
dc.title |
Desenvolupament d’un xassís tubular per la fórmula SAE |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
L’objectiu del present treball de fi de grau és desenvolupar i construir un
xassís tubular per a participar en la competició de Formula Student l’Agost de 2016. A l’esdeveniment hi participen equips d’arreu del mon amb els seus propis dissenys que s’atenen a una reglamentació específica. Des de
l’Escola Politècnica de Vilanova i la Geltrú és participa amb l’equip Vilanova Formula Team que es va fundar l’any 2014.
Així doncs, el prototip que es desenvolupa en aquest projecte es regeix per la normativa Formula SAE que assegura uns criteris de seguretat bàsiques per al vehicle.
D’altra banda són molts els factors que intervenen en la presa de decisions de disseny d’un xassís d’aquestes característiques: el pes del total del monoplaça, el centre de gravetat, l’adquisició de les peces, els costos de materials, entre d’altres.
En el treball es podrà veure cadascuna de les etapes de disseny fortament condicionades als demés components del monoplaça. Tanmateix, un dels aspectes amb més pes són els processos de fabricació que s’han d’adaptar al timing del projecte i al poder adquisitiu de l’associació. Pel que fa a aquest últim condicionant, la interacció amb les empreses és
fonamental. Per aquest motiu és pot afirmar que la construcció del xassís ha estat possible gràcies a la col·laboració de diverses companyies. |