Abstract:
|
Es presenta una activitat que resulta de la confluència de les noves tecnologies a través de la utilització del mòbil, amb una metodologia en alça en el món de l’educació: la ludificació, o gamificació, es a dir, aprendre jugant. Es planteja d’aquesta manera la preparació, l’execució i l’anàlisi de resultats d’una proposta didàctica de ludificació aplicada a l’àrea de tecnologia de segon curs de educació secundària obligatòria.
L’activitat en qüestió consisteix en un gimcana composta d’una sèrie de proves relacionades amb els continguts didàctics treballats al llarg dels dos primers cursos de la secundària. Aquestes proves que hauran de superar els alumnes serviran de síntesi temes tan diversos com ara el les eines, l’electricitat, el dibuix tècnic i la programació.
Es presenten doncs, en primer lloc els fonaments de les dues metodologies didàctiques aplicades: ludificació i aprenentatge mòbil, i es justifica la seva incorporació en l’àmbit educatiu. A continuació s’explica el context d’aplicació de l’activitat proposada i es descriu la seva execució en un centre d’educació secundària del Vallès Occidental. Per últim, s’analitzen els resultats obtinguts i s’extrauen les conclusions, fent una valoració general de l’activitat indicant les mancances i possibles millores de cara a futurs estudis. |