dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Mecànica de Fluids |
dc.contributor |
Applus+ IDIADA |
dc.contributor |
Ruiz Moya, Carlos |
dc.contributor.author |
Batista Boldú, Sara |
dc.coverage.spatial |
east=2.1622823000000153; north=41.3950779; name=La Dreta de l'Eixample, Barcelona, Espanya |
dc.date |
2016-06-08 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/93135 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Energies |
dc.subject |
Air -- Pollution |
dc.subject |
Motor vehicles -- Pollution |
dc.subject |
Transport -- Contaminació -- Mesurament |
dc.subject |
Vehicles de motor -- Contaminació |
dc.subject |
Aire -- Contaminació |
dc.title |
Estudi sobre emissions contaminants en el sector del transport pesat per carretera en la Comunitat Europea |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El mitjà més utilitzat en el transport de mercaderies a la Comunitat Europea és el transport terrestre per carretera, i alhora, el que més contribueix a les emissions contaminants. En les últimes dècades, el deteriorament de la qualitat de l’aire i dels impactes mediambientals provocats pels contaminants atmosfèrics procedents dels gasos d’escapament ha dut a terme la introducció de diferents normatives sobre límits d’emissió dels vehicles pesats per part de la Unió Europea, les anomenades normes Euro. En aquest projecte s’estudia com s’ha arribat a la situació actual en quant a legislacions així com l’evolució de les emissions del transport de mercaderies per carretera i els motius principals d’aquest procés. Això s’aconsegueix a partir dels indicadors d’emissions i les variables socioeconòmiques extretes a partir d’inventaris i models d’estimació. D’aquesta manera, es realitza l’anàlisi de la implementació de les regulacions dels estàndards d’emissió cada cop més restrictius, la introducció de noves tecnologies que disminueixen el consum de combustible i s’encarreguen del tractament dels gasos d’escapament, l’ús de combustibles alteratius i, en part, la situació econòmica. Aquests són els principals paràmetres que han permès un decreixement de la majoria de contaminants atmosfèrics dels camions. |