dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria de Projectes i de la Construcció |
dc.contributor |
Hernández Chiva, Emilio |
dc.contributor.author |
Rissech Sureda, Albert |
dc.date |
2017-09-13 |
dc.identifier.citation |
ETSEIB-240.127439 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/109067 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica |
dc.subject |
Two-stroke cycle engines -- Design and construction |
dc.subject |
Automobiles, Racing -- Motors |
dc.subject |
Motors de dos temps -- Disseny i construcció |
dc.subject |
Automòbils de competició -- Motors |
dc.title |
Adaptació del motor a un monoplaça per a nens: localització i disseny dels suports |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Aquesta memòria detalla el procés d’adaptació d’un motor al xassís d’un monoplaça per a nens, centrant-se en la localització del motor i el disseny dels corresponents suports. Els joves pilots comencen la seva formació en el món de l’automobilisme en mans dels karts i, posteriorment, en els famosos vehicles anomenats Fórmula. La transició d’un vehicle a l’altre resulta un salt molt gran que comporta un temps d’adaptació elevat que moltes vegades no s’acaba aconseguint. Per aquest fet, l’empresa Fórmula Ashenkoff amb seu a Barcelona ha decidit posar en marxa un projecte que té com a objectiu principal l’obtenció d’un monoplaça per a nens que ofereixi una alternativa a aquells nens d’entre 6 i 10 anys que vulguin iniciar-se en el món de l’automoció. Aquest model és el Fórmula Ashenkoff K100, el qual no parteix de zero, ja que la mateixa empresa disposa actualment d’un model per adults, el K600. El projecte global d’obtenció del monoplaça es divideix en diferents projectes, dels quals sorgeix el present projecte, que es centra en la part del motor del vehicle, encarregat de transmetre la potència a l’eix posterior. D’aquesta manera, l’objectiu del present projecte és determinar la posició òptima per a col·locar el motor en el xassís i dissenyar els suports que el fixaran. Per tal d’obtenir aquest resultat, es realitza primerament un estudi del xassís dissenyat i del motor que es vol adaptar. Seguidament es redissenya el xassís i es dissenyen els nous suports, per tal que a continuació, es puguin realitzar les corresponents simulacions amb el programari Ansys per tal d’assegurar el bon funcionament d’aquests. Finalment, s’elaboren els plànols de les peces dissenyades en aquest projecte. Per altra banda, en aquest projecte també s’ha calculat el valor de les velocitats i acceleracions màximes en les condicions del motor de parell màxim i potència màxima a través de les dades del motor i de la transmissió definitives. El disseny final del xassís i dels suports permeten fixar el motor Rotax en la posició òptima assegurant un bon funcionament d’aquest i presentant un comportament molt segur pel que fa a resistència als esforços sotmesos i a deformacions. Així mateix, s’ha aconseguit que el muntatge sigui el més simple possible i el cost de les peces el menor possible. Per últim, en els annexos es poden trobar més detalls de les simulacions realitzades i els plànols de totes les peces. |