Título:
|
Inspecció interactiva i immersiva de models volumètrics. Aplicació diagnosi mèdica
|
Autor/a:
|
Fons Sànchez, Joan
|
Otros autores:
|
Monclús Lahoya, Eva; Navazo Álvaro, Isabel |
Abstract:
|
L’objectiu global d’aquest projecte ha estat valorar la utilització d’un sistema
immersiu de realitat virtual com l’HTC Vive per a la visualització i interacció
de models volumètrics en aplicacions mèdiques.
Per fer-ho, s’ha dissenyat i implementat un visualitzador basat en ray casting
sobre la plataforma Unity 3D i s’ha optimitzat l’algorisme per obtenir-ne
temps de renderitzat interactius. A més a més, s’han dissenyat i implementat
tres metàfores d’interacció.
Per últim, s’ha avaluat la usabilitat del sistema amb un test d’usuari que
ha permès demostrar la viabilitat d’un sistema de visualització de models
volumètrics en entorns de realitat virtual immersiva i identificar possibles
millores per a l’aplicació desenvolupada. |
Abstract:
|
El objetivo global de este proyecto ha sido valorar la utilización de un sistema
inmersivo de realidad virtual como el HTC Vive para la visualización e
interacción de modelos volumétricos en aplicaciones médicas.
Para ello, se ha diseñado e implementado un visualizador basado en ray
casting sobre la plataforma Unity 3D y se ha optimizado el algoritmo para
obtener tiempos de renderizado interactivos. Además, se han diseñado e
implementado tres metáforas de interacción.
Por último, se ha evaluado la usabilidad del sistema con un test de usuario
que ha permitido demostrar la viabilidad de un sistema de visualización de
modelos volumétricos en entornos de realidad virtual inmersiva e identificar
posibles mejoras para la aplicación desarrollada. |
Abstract:
|
The overall objective of this project was to evaluate the use of an immersive
virtual reality system like HTC Vive for the visualization and interaction of
volumetric models in medical applications.
To do this, we developed a rendering system based on ray casting and integrated
into Unity3D. The algorithm has been optimized to obtain interactive
rendering times. In addition, three interaction metaphors have been
designed and implemented.
Finally, we evaluated the usability of the system by doing a user test that
proved the feasibility of a visualization system of volumetric models in immersive
virtual reality environments and allowed us to identify possible improvements
in the developed application. |
Materia(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Informàtica -Virtual reality -Algorithms -visualització -interacció -immersiu -visualization -interaction -immersive -Realitat virtual -Algorismes |
Derechos:
|
|
Tipo de documento:
|
Trabajo/Proyecto fin de carrera |
Editor:
|
Universitat Politècnica de Catalunya
|
Compartir:
|
|