dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria de Projectes i de la Construcció |
dc.contributor |
Salas Mateos, Laia |
dc.contributor.author |
Gómez Serra, Isaura |
dc.date |
2017-06-15 |
dc.identifier.citation |
ETSEIB-240.127787 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/110521 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Edificació::Instal·lacions i acondicionament d'edificis |
dc.subject |
Industrial buildings -- Heating and ventilation |
dc.subject |
Industrial buildings -- Air conditioning |
dc.subject |
Naus industrials -- Calefacció i ventilació |
dc.subject |
Naus industrials -- Aire condicionat |
dc.title |
Estudi de la implantació de la climatització i la ventilació d’una nau industrial en Revit |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Aquest projecte consisteix en fer una comparativa entre una nau industrial alimentària
realitzada per una enginyeria amb la seva metodologia i la mateixa nau fent ús de la
revolucionària tecnologia del BIM (Building Information Modelling).
Primer de tot, s’ha dissenyat l’arquitectura de la nau i posteriorment en una plantilla
mecànica s’ha vinculat aquesta per projectar les seves instal·lacions de climatització i
ventilació mitjançant Revit, un programari BIM d’Autodesk. La modelització en 3D ha
permès visualitzar en detall els equips, les canonades i els conductes, de manera que
s’aconsegueix evitar xocs i interferències entre ells i ajustar-se més a la realitat. És un canvi
en la metodologia de treball, ja que abans la feina de connexió entre ells era de la
instal·ladora.
Cada vegada hi ha més fabricants que utilitzen BIM, això fa possible que et puguis importar
la seva família i obtenir la informació d’aquesta a una taula de planificació. Aquestes taules
també són molt útils per obtenir els amidaments i posteriorment el pressupost d’execució de
materials.
Un desavantatge és el càlcul de pèrdues de càrrega que s’ha vist que només presenta
fiabilitat en trams lineals de conducte.
No obstant, un gran avantatge és la reducció del temps de disseny un 39 %. Això implica
una reducció significativa del cost total associat a aquest. Excepte en el desglossament
s’observa que el cost de la llicència de Revit és més car respecte el programari que usa
actualment l’enginyeria. També es creu convenientment realitzar un curs de formació
d’introducció al Revit i un altre més específic sobre les instal·lacions.
Pel que fa l’impacte ambiental, per una banda s’ha estudiat les emissions de CO2 anuals
dels diferents equips i per l’altre l’estalvi que suposa el fet d’elaborar aquest projecte amb
aquesta nova tecnologia puntera. |