dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica |
dc.contributor |
Veciana Fontanet, Joaquim Maria |
dc.contributor.author |
Manzanares Ventura, Mónica |
dc.date |
2017-09-13 |
dc.identifier.citation |
ETSEIB-240.128423 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/110582 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica |
dc.subject |
Damping (Mechanics) |
dc.subject |
Automobiles -- Springs and suspension |
dc.subject |
Testing-machines -- Design and construction |
dc.subject |
Amortiment (Mecànica) |
dc.subject |
Automòbils -- Ressorts i suspensió |
dc.subject |
Màquines d'assaig -- Disseny i construcció |
dc.title |
Disseny d'un banc d'assaig per a amortidors |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
L’objectiu d’aquest Treball de Fi de Màster és el disseny d’un banc d’assaig per obtenir les
característiques força – desplaçament i força - velocitat d’amortidors convencionals
d’automoció. La finalitat última d’aquest banc és per a l’ús en pràctiques de laboratori
d’assignatures del Departament d’Enginyeria Mecànica de l’Escola Tècnica Superior
d’Enginyeria Industrial de Barcelona.
Aquest treball consta de les següents etapes: primerament es fa un estudi de les solucions i
les especificacions de funcionament amb les que actualment s’està treballant.
Seguidament es realitza el predimensionament dels actuadors, en base a les
especificacions demandades pel Departament d’Enginyeria Mecànica de l’E.T.S.
d’Enginyeria Industrial de Barcelona, i el disseny al detall i càlcul de tots els elements
mecànics del banc. El disseny, i els plànols, es realitzen íntegrament amb el programari en
3D SolidWorks 2016.
Per verificar el disseny es realitzen, en paral·lel, una simulació dinàmica i càlculs de
comprovació de la resistència dels elements més crítics. Per a la simulació dinàmica s’utilitza
el programa R-Studio i per als càlculs de comprovació, l’ANSYS Mechanical APDL 18.0.
Finalment el treball inclou una anàlisi econòmica, amb tots els costos detallats i contrastats, i
una anàlisi d’impacte ambiental. |