Abstract:
|
El món del vi és un fenomen cultural en creixement. Són moltes les persones que dia a dia
aprecien més la possibilitat de que amb aquest es gaudeixi molt més del menjar.
En aquest context i volent indagar dins el món dels productes digitals, l'objectiu d'aquest
treball ha estat desenvolupar una aplicació per Ipad per substituir la carta tradicional de vins
als restaurants.
La metodologia utilitzada està basada en el Design Thinking, la qual dona molta importància
a l'empatització amb l'usuari i el prototipat ràpid del producte per a poder fer tests d'usabilitat
el més aviat possible, fent que d'aquesta manera es pugui aplicar molt més directament
millores i refinaments basats en dades empíriques.
El treball està estructurat en la investigació i la recerca sobre el món dels vins, els entorns
digitals i els serveis de recomanació, l'empatització amb l'usuari mitjançant entrevistes i
observació directa, la ideació, el prototipat de l'aplicació i el test amb els usuaris. Finalment
es fa una aproximació al pressupost i a les condicions de la seva posada en valor.
Primerament s'ha investigat el món del vi i els entorns digitals a partir de la literatura i de
varies entrevistes amb professionals del sector i amb usuaris. A partir d’aquest estudi s'han
projectat dos prototips: el disseny de l'aplicació orientada i personalitzada per a l'usuari final
del restaurant Brots i el disseny de la plataforma de gestió, anomenada Wirge i orientada al
restaurador.
Tota la proposta està basada en una línia de disseny minimalista, fent que estèticament no
molesti cap element i motivi al client a interactuar amb ella.
Les solucions a destacar son que els usuaris podran introduir informació sobre les seves
preferències mitjançant unes preguntes que aniran responent en parella o individualment,
es farà un filtratge general que seleccionarà els vins que coincideixen més amb els gustos
del client. En el cas de les parelles, també els hi mostrarà els vins que més encaixin entre
els dos. La manera en que s'aniran responent les preguntes consistirà en una experiència
de gamificació, fent que cada cop que la parella marqui una de les opcions aparegui una
animació en forma de vi, a més d'altres interaccions lúdiques que hi haurà per tota
l'aplicació. Quan la parella o l'individual acabi de triar, els hi sortirà un resultat en forma d'infografia que servirà de suport al sommelier o cambrer per a que els hi pugui indicar quin
vi dels que els hi ha sortit encaixarà millor amb el menjar. A més a més, el client podrà
conèixer en la profunditat que ho desitgi els vins gràcies a tota la informació extra que hi
haurà present, com la història del celler on s'ha produït, l’origen de la varietat del raïm, entre
molts altres. També s'hi podran trobar opinions personalitzades del sommelier del restaurant
en qüestió.
En resum, facilitarà la feina al sommelier a l'hora de fer un bon maridatge, ja que ja tindrà
una informació prèvia i els usuaris clients podran gaudir d'una experiència de tria diferent
basada en el concepte del joc, a més d'aprendre sobre vi.
Per altra banda l’aplicació servirà com a sistema de control d’estoc per als restauradors, fent
que aquests puguin obtenir dades d'interès de manera eficient, sabent quins vins s'han
venut més o quins són els més consultats. |