Abstract:
|
En els darrers anys, la simulació ha pres una importància incalculable en les àrees de disseny, sobretot en l’àmbit de la hidrodinàmica i la aerodinàmica, millorant els resultats obtinguts de forma molt notable en els sectors on aquestes intervenien.
En el món del surf no ha estat diferent. Tot i que la implementació de les tècniques de simulació ha tardat en arribar, en part degut a la gran cultura i dedicació de les tècniques artesanals, ha acabat intervenint pràcticament en tots els processos de disseny dels components, i les millores obtingudes han permès una evolució de caràcter exponencial en el nivell dels surfistes i el seu rendiment.
En aquest treball es realitzarà un estudi concret d’una de les parts més importants en la física del surf i que passa més desapercebuda per molts surfistes: el sistema de quilles. Aquest estudi es basarà en primer lloc en una comprensió general de la teoria darrere el disseny d’aquest sistema, entenent les diferències principals entre uns models i els altres, per acabar centrant-se i analitzant el sistema més emprat mundialment avui en dia: el sistema de tres quilles o Thruster.
Concretament s’analitzaran els diferents foils utilitzats en el sistema Thruster en la situació més crítica dins la onada, on la resposta de la taula és crucial per aconseguir la direcció i velocitats necessàries en cada circumstància.
S’analitzaran per tant la sustentació, la resistència a l’avanç i el moment resultant d’aquestes forces, així com el camp de velocitats i el camp de pressions, per arribar d’aquesta manera a unes conclusions del motiu d’ús en cada situació dels diferents foils analitzats. |