dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Expressió Gràfica a l'Enginyeria |
dc.contributor |
Casals Artigas, Joan |
dc.contributor.author |
Solà Riba, Ferran |
dc.date |
2018-01 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/115050 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Edificació::Elements constructius d'edificis::Càlcul d'estructures d'edificis |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Materials i estructures::Materials i estructures metàl·liques |
dc.subject |
Industrial buildings -- Design and construction |
dc.subject |
Structural design |
dc.subject |
Edificis industrials -- Disseny i construcció |
dc.subject |
Construccions metàl·liques |
dc.title |
Disseny i càlcul d’una nau industrial d’estructura metàl·lica lleugera |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El següent projecte tracte principalment del disseny i càlcul d’una nau industrial
utilitzant estructura metàl·lica amb una llum de 50 m. La nau tindrà unes dimensions de
50 m d’ample per 100 m de llargada, ocupant una superfície útil de 5000 m2 sense pilars,
la seva alçada útil serà de 10 m i una alçada total de 12 m.
L’objectiu principal és el disseny d’una nau amb estructura lleugera, utilitzant el
mínim material possible per tal d’estalviar costs econòmics i mediambientals. El projecte
consta d’un estudi comparatiu entre dues possibles estructures, la primera és una
estructura metàl·lica convencional i en la segona s’utilitza un pilar de secció variable i
unió articulada amb la fonamentació. La segona opció permet l’ús de menys material,
especialment acer, sense perdre les característiques resistents de l’estructura, així com
la reducció d’ús de formigó per a les sabates.
L’estudi comparatiu s’ha realitzat utilitzant el programa de càlcul AUTODESK
ROBOT STRUCTURAL ANALYSIS i s’han realitzat les comprovacions dels càlculs amb el
programa WINEVA.
L’estudi ens permet concloure que la segona opció és la més econòmica i que és
capaç de suportar la hipòtesi de càrrega que s’ha imposat. La modificació estructural
implementat ens permet passar d’un preu de 440.494€ per a l’estructura convencional
a 410.072€ per a la opció optimitzada, amb un estalvi econòmic de 30.422€. |