dc.contributor |
Universitat de Girona. Escola Politècnica Superior |
dc.contributor |
Simon Madrenas, Enric |
dc.contributor.author |
Torra i Farrés, Marc |
dc.coverage.spatial |
east=2.830646223544477; north=41.97379187772036; name=Girona |
dc.date |
2013-01-25T09:52:31Z |
dc.date |
2013-01-25T09:52:31Z |
dc.date |
2012-09 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10256/7420 |
dc.format |
application/pdf |
dc.language.iso |
cat |
dc.relation |
Enginyeria Tècnica Industrial. Mecànica (ETIM) |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Disseny d’estructures |
dc.subject |
Ponts metàl·lics -- Projectes i construcció |
dc.subject |
Structural design |
dc.subject |
Bridges, Iron and steel -- Design and construction |
dc.title |
Projecte d'una passarel·la metàl·lica per a vianants amb tauler de fusta sobre el riu Onyar de Girona |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Girona és famosa entre d’altres coses pels seus ponts sobre el riu Onyar.
El nou pont que es vol projectar es vol situar entre el carrer del Carme i el carrer Emili Grahit de Girona al principi on la llera del riu Onyar comença a ser transitable. El projecte té com a objectiu la projecció (disseny, càlcul i construcció) d’una
passarel•la d’acer sobre el riu Onyar a Girona al seu començament de la zona
transitable a la llera del riu, que permeti el pas de vianants i vehicles rodats no
motoritzats, incloent cadires de rodes, bicicletes, carros de la compra i cotxets d’un
costat a l’altre del riu. Per aconseguir un disseny òptim sense necessitar d’utilitzar més
material del necessari es decideix realitzar una passarel•la amb forma corba i un estudi
de la biga principal aplicant el mètode dels elements finits a través d’un programa
comercial.
L’abast del projecte és la de projectar una passarel•la metàl•lica de uns 50 metres de
llarg i 4 metres d’amplada. Amb una estructura el mes apurada possible per tal de no
utilitzar més material del compte i així poder abaratir costos. El material també ha de
ser un material bo i resistent a les inclemències meteorològiques per tal de tenir el
menor manteniment possible. A més ha de complir totes les normatives vigents de
seguretat |