dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Hoz Casas, Jordi de la |
dc.contributor.author |
Ribó Pertegaz, Óscar |
dc.date |
2014-06-12 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/78808 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO |
dc.subject |
Computer-aided design -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Tecnologia |
dc.subject |
Material didàctic |
dc.subject |
Innovació |
dc.subject |
Noves tecnologies |
dc.subject |
1r ESO |
dc.subject |
Ordinadors |
dc.subject |
Atenció diversitat |
dc.subject |
educCAT 2.0 |
dc.subject |
Disseny assistit per ordinador -- Educació secundària |
dc.title |
Elaboració del material didàctic per a la unitat didàctica sobre disseny assistit per ordinador (DAO) |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
El present projecte proposa l’elaboració dels diferents materials didàctics necessaris
(fitxes) per a poder dur a terme les explicacions i aconseguir l’aprenentatge òptim de
l’alumnat, en el disseny assistit per l’ordinador. Tot això es realitzarà atenent a la diversitat
de ritmes i capacitats d’aprenentatge. A més es realitzarà la guia docent i el material
complementari, i s’establiran els criteris d’avaluació i seguiment de l’alumnat.
S’ha de realitzar aquest material didàctica perquè és el primer cop que es porta a terme
aquesta unitat didàctica dins de la matèria de tecnologia en l’escola de pràctiques on he
realitzat el pràcticum. Així doncs, el centre no disposa de material específic ni programació
de la unitat. Malgrat que el disseny assistit per ordinador no és un contingut de 1er d’ESO,
l’escola decideix incloure-ho al seu programa ja que treballen en el projecte eduCAT 2.0, i
perquè l’escola es puntera en l’ús de noves tecnologies i innovació docent.
La idea principal que se m’ha transmès des de l’escola és que els alumnes han d’aprendre
però se’ls hi ha de fer veure, que la finalitat és lúdica, per això a principi de la unitat, es
farà un visionat de material creat per mi, perquè vegin que poden arribar a fer amb aquest
programa i en conseqüència es motivin per a saber fer-lo servir.
Durant el pràcticum he pogut observar que els alumnes estan molt engrescats amb els
personatges dels Simpson i per d’altra banda amb els personatges de la pel·lícula “Gru mi
villano favorito” on surten els Minions, per tant, la tasca inicial meva és fer personatges
amb el Qcad, perquè prenguin nota i s’apliquin per aconseguir bons resultats. |