To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2117/86495

Pont sobre la riera de Corbera entre la Urb. Creu de Sussalba i la Urb. Can Palet al TM de Corbera de Llobregat (Baix Llobregat)
Caro Moreno, Arturo Daniel
Sánchez Juny, Martí
El present document sorgeix de la necessitat de solucionar els problemes d’inundacions d’un pas per sobre la Riera de Corbera al seu pas pel terme municipal de Corbera de Llobregat. Ho primer que es fa és identificar el problema per poder-lo estudiar, per això es fa un estudi hidràulic de la zona al voltant del punt de control on es produeixen les inundacions (concretament 1000 metres aigües amunt i 500 metres aigües avall). Amb això es determina que l’actual estructura està per sota de la cota recomanada pel ACA (avingudes amb període de retorn de 500 anys) i la cota a la que hauria de construir-se la nova estructura per evitar situacions de perill en riades. Ara és el moment d’estudiar diferents alternatives per solucionar el problema, i per fer-ho es proposa una taula amb criteris d’avaluació amb la seva corresponent ponderació. D’entre les alternatives proposades es tria la més adient, construcció d’un calaix a la cota adequada on està l’actual gual de tubs. Per desenvolupar el projecte de la construcció del pont, fan falta dades topogràfiques, geològiques, de serveis afectats, de expropiacions,... així es que s’obtenen aquestes dades amb els estudis corresponents al terreny i sol·licitant la documentació a les Entitats Municipals. Una vegada que ja es disposa de totes les dades, es desenvolupa el projecte. El càlcul d’estructures es fa mitjançant elements finits, amb els que s’obté el dimensionament del calaix. El nou traçat en planta de les vies que veuen afectades per les obres no varia gaire, només s’amplia una mica l’amplada al punt de pas sobre la riera, per tal de facilitar el creuament de dos vehicles sense temps de demora. En quant al perfil longitudinal sí que es veu afectat ja que s’ha d’adaptar per poder passar per sobre de la riera a la cota que marca l’estudi hidràulic. En tot moment s’ha tingut en compte que les obres es desenvoluparien en una zona habitada i amb trànsit de persones i vehicles, per la qual cosa, s’ha dissenya un procés constructiu per fases per donar espai i accessos als diferents propietaris de les finques adjacents. S’ha tingut especial cura amb el mediambient i al projecte es proposen una sèrie de mesures per tal de minorar l’impacte negatiu d’unes obres i de que hagi millorat en acabar les mateixes. Per últim s’ha de destacar que s’ha realitzat un estudi de viabilitat econòmica de la inversió que suposarien les obres. Els paràmetres utilitzats han estat la TIR i el VAN que, si bé no són uns criteris definitius en un estudi a fons, sí que constitueixen un fort i útil punt de partida.
-Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Materials i estructures::Tipologies estructurals
-Bridges
-Ponts
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

Related documents

 

Coordination

 

Supporters