Abstract:
|
El plantejament del projecte de construcció d’una nova variant de LA TV-3404 a
Sant Jaume d’Enveja com a Treball Final de Carrera de l’Escola Tècnica
d’Enginyers de Camins Canals i Ports de Barcelona és proposada pel tutor
d’aquest projecte i realitzada per l’autor d’aquesta memòria.
Aquesta carretera travessa el municipi de San Jaume d'Enveja (Montsià) de
nord a sud des de la ribera del riu Ebre fins a la carretera TV-3405. El riu era
travessat per una barcassa (transbordador Garriga) que connectava amb el
municipi veí, Deltebre (Baix Ebre), fins que l'any 2008 es va començar a
construir un pont que uniria les dues poblacions.
El present projecte proposa una variant de la TV-3404 des del pont en
construcció fins a un indret allunyat del nucli de la població tot respectant el
caràcter d'interès natural de la zona afectada.
El projecte de la variant TV-3404 de Sant Jaume d'Enveja, està concebut per
assegurar l'accessibilitat al nou Pont sobre l'Ebre, en el marge dret del riu, atès
que actualment la travessera existent està urbanitzada i disposa únicament
d’un únic sentit de circulació en el seu tarm final. Aquest pont i aquesta variant
formen part de l'Anell viari del Delta de l'Ebre que pretén potenciar l'estructura
viària del Delta per donar una millor mobilitat als seus habitants a més de
promocionar el turisme.
El punt inicial de la variant coincidirà amb la rotonda en construcció que
connecta els accessos al pont en el marge dret de l'Ebre, mentre que el punt
final, se situarà en un punt situat als afores de Sant Jaume d'Enveja. La
longitud aproximada de la variant serà d'uns 4 quilòmetre i la secció de la
carretera estarà formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d'1 metre.
Com a base fonamental del projecte, es desenvolupen els aspectes relacionats
amb l’avantprojecte, és a dir, l’estudi de les interrelacions i condicionants del
projecte, i l’anàlisi de les diferents alternatives de traçat.
Això comprèn un estudi de la situació actual així com una avaluació de
l’increment esperat en el nombre de vehicles per tal de fer una prognosi
encertada del trànsit esperat i poder així seleccionar el ferm adequat.
Un cop valorada la viabilitat tècnica i econòmica del projecte, es procedeix a la
definició del traçat, dels ferms i paviments, del drenatge i de la resta d’obres
necessàries per a la realització de la carretera. |