To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10230/36621

Adaptació del Diccionari casteller del TERMCAT al públic infantil
Arnau Garcia, Mariona
Treball de fi de grau en Traducció i Interpretació. Tutora: Judit Feliu Cortès.
Aquest treball de fi de grau té com a objectiu la creació d’un diccionari casteller adaptat al públic infantil. S’ha procurat que el diccionari sigui inclusiu en tots els sentits, sobretot de gènere i social. A més, s’ha tingut molt en compte a qui va dirigit i, per tant, no es limita a les definicions de diversos termes (sobretot substantius) propis del món casteller, escollits a partir d’un criteri de selecció premeditat, sinó que també hi apareixen una sèrie d’il·lustracions que poden ajudar a aquests primers lectors a la comprensió dels diversos termes. A més, s’ha elaborat una introducció que pot ajudar als més petits a comprendre com es llegeix el diccionari i quina informació poden trobar-hi. Cal dir, també, que per tal que les definicions fossin del tot entenedores per als infants, s’ha recollit una sèrie de definicions i dibuixos a diferents colles castellers i a una classe música, totes elaborades per nens i nenes de menys de dotze anys, amb l’objectiu de tenir en compte el vocabulari que utilitzen a l’hora d’editar les definicions.
The target of this Bachelor's thesis was to create a dictionary of terms adapted to children based on the world of human towers (castells). The dictionary tries to be inclusive in every way, especially about genders and socially. In addition, it has been taken into account who is the public, young kids, and therefore the work is not limited to just the definitions of several terms that are intrinsic to the world of human towers (mainly nouns). The words have been chosen under a particular criterion, but there are also different illustrations that can help these young readers to understand the terms in the dictionary. Besides, it also includes an introduction that can help the youngest to understand how to read the dictionary and what information to expect. Also to note, in order to make the definitions as understandable as possible for children, terms and drawings have been collected in different groups of humans towers and in a music class. All of them are thought for children under twelve, with the aim of taking into account the vocabulary they use when including the definitions.
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Bachelor Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters